Full version: aldrig förr
yla
det kommer ta tid innan jag kommer upp på torpet dom har lagt en oöverkomlig snövall där jag ska åka
förr har de aldrig plogats fram dit de enu e plogat o aldrig förr har de vart på dette sättet
hur lång tid tar de för ensåndär vall att försvinna
undrar jag för jag pallar juinte att skotta bort den

snyft snytft
sad.gif
men visst är de vackert menjag vill komma upp ju
Inga från Närke
Vet du inte vem som plogat och lagt dit snön? De borde ju kunna hjälpa dig att flytta högen så du kommer fram, jag tycker det var ett stort ofog att göra på det viset om de vet att det går en väg där, även om du inte använder den så mycket vintertid.

Men var glad ändå att du inte har det så här:
http://www.coolpics.nl/westvillage/2005/10...ntparkthere.jpg
Airamya
Är det ditt torp som syns i bakgrunden, Oldwolfie?

Underbar bild, Inga! laugh.gif
yla
CITAT (Inga från Närke @ 24-03-2005, 13:48)
Vet du inte vem som plogat och lagt dit snön? De borde ju kunna hjälpa dig att flytta högen så du kommer fram, jag tycker det var ett stort ofog att göra på det viset om de vet att det går en väg där, även om du inte använder den så mycket vintertid.

Men var glad ändå att du inte har det så här:
http://www.coolpics.nl/westvillage/2005/10...ntparkthere.jpg

hihi japp jag e glad för att jag inte har de så där laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jag väntar o ser tills de går att köra på andra sidan snövallen innan jag klagar till plogaren
då skriker jag högt o så kommer dom nog o tar bort de hoppas jag
Caprice
Oldwolfie:
Gör hål igenom vallen lite härodär så går det betydligt fortare att bli av med den..

Räcker om du sticker igen ett kvastskaft...

Inga;
den bilden var... avskräckande.. laugh.gif

Caprice
*Felix matte*
Nämen ohmy.gif det var väl onödigt att ploga dit den vallen mad.gif
Om du orkar...gör som Caprice säger...ju fler hål, desto fortare smälter snön... så brukar vi göra med högarna som bildas när snön rasat från taket.

Kul bild Inga laugh.gif
yla
ja jag får ta me mej ett kvastskaft då o de passar ju nu då de e påsk så om vi inte ses på blåkulla då flickor så vet ni att jag står o gör hål i min snövall för o komma upp på min "blå"kulle
tongue.gif rolleyes.gif

tack för de bradiga rådet
Airamya
CITAT (oldwolfie @ 25-03-2005, 09:13)
ja jag får ta me mej ett kvastskaft då o de passar ju nu då de e påsk så om vi inte ses på blåkulla då flickor så vet ni att jag står o gör hål i min snövall för o komma upp på min "blå"kulle
tongue.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon