Full version: Aklejasdd
estet
De rackarna skulle just f ka ut i snn d jag fick se att de har grott under lysrren! Tv olika sorter -egna vinrda och en bl sort som jag bytt till mej frn Lena Turing. smile.gif

Vad allt gr bra i r! Que? Alla pelargoner klarade vervintringen, alla frer gror snllt, har ftt tag p allt jag vill ha p postorder...
Betty
Kul! Hller att de vxer och utvecklas problemfritt i fortsttningen med, utan sorgmysseangrepp och annat otrevligt! smile.gif Det finns en del aklejor som inte behver stratifieras, t.ex. A. alpina, chrysantha, clematiflora, rockii, scopulorum och siberica. Men en del kan ta rtt lng tid p sig och gro ganska ojmnt.
Sollan
Har stt en del aklejor bl.a. rockii, olympica och fragans. De har tittat upp utan stratifiering. Men hur r det med buergeranian? Dr har jag inte sett till en enda spragg.... Ska jag pilla in den i kylen ett tag?
Betty
Har inget kommit upp efter en mnad s skulle jag stllt in sdden i kylskpet i 4 -6 veckor.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon