Full version: Aklejasådd
estet
De rackarna skulle just få åka ut i snön då jag fick se att de har grott under lysrören! Två olika sorter -egna vinröda och en blå sort som jag bytt till mej från Lena Turing. smile.gif

Vad allt går bra i år! Que? Alla pelargoner klarade övervintringen, alla fröer gror snällt, har fått tag på allt jag vill ha på postorder...
Betty
Kul! Håller att de växer och utvecklas problemfritt i fortsättningen med, utan sorgmysseangrepp och annat otrevligt! smile.gif Det finns en del aklejor som inte behöver stratifieras, t.ex. A. alpina, chrysantha, clematiflora, rockii, scopulorum och siberica. Men en del kan ta rätt lång tid på sig och gro ganska ojämnt.
Sollan
Har sått en del aklejor bl.a. rockii, olympica och fragans. De har tittat upp utan stratifiering. Men hur är det med buergeranian? Där har jag inte sett till en enda spragg.... Ska jag pilla in den i kylen ett tag?
Betty
Har inget kommit upp efter en månad så skulle jag ställt in sådden i kylskåpet i 4 -6 veckor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon