Full version: Kale Walking stick
Ormizen
Jag fann denna grönsaksväxt, på en engelsk sajt (Fröer.nu) hade tydligen denna också. Verkade enorm läcker att ha i trädgården, kunde bli 2.1 hög. Nu till frågan är det någon som har erfarenhet av växten? Hur sår, sköter man den är den god? Anna
Åsa, mälardalen zon 2
Brassica oleracea longata = Kale Walking stick = trädkål hittas även hos Impecta

Har inte odlat den själv men som jag förstått det, så är det inte smaken man odlar den för utan man odlar den för att använda till vandringskäpp

http://www.impecta.se/artikel.lasso?katego...24DA8HPwT1B295D
Ormizen
Jag tyckte den var för häftig. Nu är iof kål det som jag faktiskt gillar i alla de former .men jag håller med dig, den är imponerande överhvuudtaget om inte annat för prydnad. Är du trädgårdsarkitekt eller något? Har för mig att du svarat tidigare och verkar vara mycket insatt i detta med buskar och blader tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Ormizen @ 25-03-2005, 17:41)
Jag tyckte den var för häftig. Nu är iof kål det som jag faktiskt gillar i alla de former .men jag håller med dig, den är imponerande överhvuudtaget om inte annat för prydnad. Är du trädgårdsarkitekt eller något? Har för mig att du svarat tidigare och verkar vara mycket insatt i detta med buskar och blader tongue.gif

Jag är trädgårdsingenjör mm. Min profil hittar du ifall du klickar på mitt namn här i forumet.
Ormizen
Aha...en bra gissning alltså. Ser att du är pedagog också? Själv håller jag på att utbilda mig till specialpedagog. Och då är jord och växter och djur ett bra sätt att arbeta på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon