Full version: ojojoj
yla
va ska jag göra nu då så dom inte blir fel o rangliga
de e första gången dom behagar komma upp hos mej luktärtorna
så nu gäller det
goda råd e dyra

Fenja
Mina är över en dm nu! Det är bara att toppa dem ovan för andra bladparet och sedan kan du toppa förgreningarna också. Ge dem pinnar att klänga på så går det säkert bra.
Mvh
Fenja
yla
yippie iår alltså så ska de bli luktärter laugh.gif
cic
Ute eller inne? Luktätrerna alltså? Jag tänkte förkultivera krasse och luktärtor (bara jag blir bra i armen.. mad.gif )

För tidigt? Ska man vänta och så dom ute istället?
yla
ja mina sitter i krukor inne
tongue.gif
Fenja
CITAT (cic @ 25-03-2005, 15:33)
Ute eller inne? Luktätrerna alltså? Jag tänkte förkultivera krasse och luktärtor (bara jag blir bra i armen.. mad.gif )

För tidigt? Ska man vänta och så dom ute istället?

Jag har satt luktärtorna sedan en vecka tillbaka, krassen hoppar jag över i år för jag fick en massa kålmaskar på dem i fjol. Du kanske ska vänta med krassen någon vecka till för den kan bli svår att förvara om den sätter fart för tidigt.
Mvh
Fenja
yla
ja krassen sätter jag direkt på plats de har jag alltid gjort

luktärtern a va inte dina så dom ska jag sätte lite senare rolleyes.gif
men ujuj va de kliar i fingrarna

har haft litefröbytardagar me polarna härligt rolleyes.gif
cic
Men jag vill förkultivera NU!! mad.gif sleep.gif

Ska börja med luktärtorna i morgon, lägga i blöt i kväll.

Det kliar som tusan i mina nybörjarodlarfingrar! Men, jag får vänta med solrosorna.. Jag har inte så mycket plats utomhus, så jag ska bara ha lite krukor vid min lilla "uteplats". Jag hade tänkt mig luktärtor och krasse som ska klättera på trappräcket, samt olika sorters solrosor.

Har ett litet land där det ska växa mangold, morötter, potatis, dill, persilja och gräslök. smile.gif wub.gif
yla
kul peta ner fröna du bara mina luktärtor växer så de knakar o idag har jag gjort iordning balkongen så att dom har nånstans att vara då det blir väder tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon