Full version: Namn på pelargon?
kattis113
Min mamma fick en pelargon i present av en vän. Den är köpt på blomsterlandet och därmed så heter den ju inget mer än pelargon, givetvis. sad.gif

Är det någon som har någon susning om vad det är för sorts pelargon?
Jag tror att det är en engelsk eller en änglapelargon.

Vacker är den iaf! rolleyes.gif

kan beskådas på denna adress:

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...is113&pid=24819 [FONT=Arial]
Zazu
kolla i pelargonsällskapets bildgalleri ifall du hittar den
Eivor på Väddö
Det är nog en engelsk pelargon med namnet Lord Bute. (kan också heta Imperial). En eftertraktad skönhet. Jag har en likadan. Eivor på Väddö
igl
Pelargonium Velvet Duet, sök på det så får du se. jag har också köpt av dessa. den är väldigt vacker.
mvh
Fenja
Lord Bute och Imperial ser inte ut som den din mor har...
Mvh
Fenja
estet
Har haft exakt denna köpt som namnlös. Jag gick bet då med att hitta någon namn. Lägg märke till de oranga ståndarna -det var där det felade oftast för min sökning. Hoppas du har bättre tur!
Fenja
Vad tror du om den här, P. Sancho Panza:

Bladverket på den din mor har ser i och för sig ljusare ut...rolleyes.gif

Mvh
Fenja
kattis113
Hej alla!

Nä det är just de gula/oranga ståndarna som ställer till det. Blomman liknar Imperial i blommorna, fast den som min mamma har är mer åt det vinröda hållet och Imperial är mer lila. Sen kan ju oxå foto förvirra....

Jag tycker bara att det skulle vara så kul att ha ett namn på den...

man är väl lite tokig.... pelargoner ska ha namn, likaså saintpaulior o inte minst streptocarpusar.... de heter allt från Ruby till Tina..... tongue.gif

Glad påsk på er alla!
Katarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon