Full version: Namn p pelargon?
kattis113
Min mamma fick en pelargon i present av en vn. Den r kpt p blomsterlandet och drmed s heter den ju inget mer n pelargon, givetvis. sad.gif

r det ngon som har ngon susning om vad det r fr sorts pelargon?
Jag tror att det r en engelsk eller en nglapelargon.

Vacker r den iaf! rolleyes.gif

kan beskdas p denna adress:

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...is113&pid=24819 [FONT=Arial]
Zazu
kolla i pelargonsllskapets bildgalleri ifall du hittar den
Eivor p Vdd
Det r nog en engelsk pelargon med namnet Lord Bute. (kan ocks heta Imperial). En eftertraktad sknhet. Jag har en likadan. Eivor p Vdd
igl
Pelargonium Velvet Duet, sk p det s fr du se. jag har ocks kpt av dessa. den r vldigt vacker.
mvh
Fenja
Lord Bute och Imperial ser inte ut som den din mor har...
Mvh
Fenja
estet
Har haft exakt denna kpt som namnls. Jag gick bet d med att hitta ngon namn. Lgg mrke till de oranga stndarna -det var dr det felade oftast fr min skning. Hoppas du har bttre tur!
Fenja
Vad tror du om den hr, P. Sancho Panza:

Bladverket p den din mor har ser i och fr sig ljusare ut...rolleyes.gif

Mvh
Fenja
kattis113
Hej alla!

N det r just de gula/oranga stndarna som stller till det. Blomman liknar Imperial i blommorna, fast den som min mamma har r mer t det vinrda hllet och Imperial r mer lila. Sen kan ju ox foto frvirra....

Jag tycker bara att det skulle vara s kul att ha ett namn p den...

man r vl lite tokig.... pelargoner ska ha namn, likas saintpaulior o inte minst streptocarpusar.... de heter allt frn Ruby till Tina..... tongue.gif

Glad psk p er alla!
Katarina
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon