Full version: Bofinken på besök!
Eivor på Väddö
I morse såg jag den under fågelautomaten. Än ligger snön heltäckande ca 20 cm. Men det börjar så sakta bli bara fläckar under träden. Och jag har varit ute och kollar kallbänkarna. Det ser ut att ha hänt spännande saker där, i frösådderna som stått ute i vinter. De fick lite snö att fukta sig med, och så åkte ormbunkar och plasttäckningen på igen. Och inomhus ökar burkarna med nya frösådder med fart. Idag blev det en bokhylla till framför stora fönstret. Den är inte riktigt full ännu, men det går fort. Härliga tider!!! Eivor på Väddö
Sulawesii
Haha tongue.gif ... känner igen mig... hyllor framför fönstren biggrin.gif .... ser ju inte klokt ut! Inte hemma hos mig, iallfall. Men, vad gör man inte för sina underbara växters skull!
zaaritha
Såg bofink i onsdags, samt starar. Stenknäcken "tjirrpar", vårläte!
*Felix matte*
Vi har haft jättemycket fågelkvitter/sång idag...men jag känner ju inte igen de olika lätena wub.gif sad.gif mysigt var det iaf och nu vet jag att den riktiga våren är på framtågande wub.gif
estet
Jag såg två Lavskrikor förra helgen, för första gången i mitt liv. Det var roligt att se vårt landskapsdjur här i N-botten.

Lavskrika
Om man läser under bilden står det "social ödemarksfågel -den kommer gärna fram till dem som tar en fikapaus." Det kan jag intyga om!
zaaritha
Tofsvipor!
amaira
Bofinken var här också i fredags!!! wub.gif

En ensam tofsvipa igår.

Mitt duvpar har återkommit hem till mig.
Hjärteväns duvpar har inte siktats än. (vi bor en mil ifrån varandra, fast på "samma breddgrad" biggrin.gif )

Stenknäcksparet var under fågelbordet nu i morse. Men jag vet inte hur de låter ohmy.gif .

Men VÅREN är här på RIKTIGT wub.gif och snödroppar och (en) krokus blommar, och bina tar för sig av årets första färska måltid. wub.gif

Lavskrikor har jag bara sett på TV.

Och frösådden får skyddas mot solen. Men jag hari nte så mycket i år, bara en liten "låda". Men det blir ju lite mer snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon