Full version: Ägg o sill
zaaritha
Hur många ägg ska ni äta?
Med sill??
Jag äter två ägg o två sillbitar!
Inte min favoritmat, s a s .
*Felix matte*
Blir väl ett eller två ägg...det äter jag så gott som dagligen men ingen sill.
Inga från Närke
Det blir nog som ni några ägg och lite sill kanske en liten nubbe till. Sedan äter vi memma, stavas nog inte så men det är en finsk påskrätt.

Precis nu hade jag besök av 4 stycken påskkärringar och de sjöng en liten fin sång och önska GLAD PÅSK.

anna_rispan
Kommer att äta sill ikväll, många bitar. Ett ägg kanske. Jag tycker sill är gott. Men det är trots det inget jag äter särskilt ofta om man jämför med spagetti o köttfärssås som kan stå på matsedeln varannan vecka ibland. tongue.gif smile.gif
pejori
mycket sill och många ägg här smile.gif smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
älskar sill och har det till midag med kokt potatis ofta.
enkelt och billigt smile.gif smile.gif
titti49zon6
Ingen sill, däremot färsk nyrökt abborre som jag själv har pimplat upp på isen
ägg blir det också-det är ju Påsk biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
GLAD PÅSK på er allihopa
netaave
1 Ägg åt jag till frukost så det blir inget mer, men mammas inlagda sill måste jag bara ha.
Castea
Knäcke med kaviar och två ägg i morse.

Till påskmiddagen senare idag blir det nog två ägg till. Och massor med egen inlagd sill. Ooooooooh, vad gott det är med egen inlagd sill som har litet tuggmotstånd. Och rödlöken.... Mmmmmmmmmmmmmmmmm....... Potatisen till äter jag kall. Liksom äggen.
Betty
Ett par ägg blir det nog och sill är gott! Kanske blir det en liten nubbe till, vi får se. smile.gif
lisselbo
Ägg blir det några stycken i form av halvor med citronmajonnäs, svart kaviar och räkor.
Sill blir det också en hel del med nubbe till.
Ungarna gillar också sill och potatis så vi äter det då och då, speciellt varma sommardagar. Men nubben får dom klara sig utan.
netaave
Det blev en liten ägghalva till med en räka på, tre sorters sill och jansson. Kycklingfilé och en skinkskiva så nu blir det inget mer idag.
renate
Inga ägg i dag,men i morgon till frukost ska jag äter ägg kanske med sill till.
Ciczi
I år har det stått 8 olika sorters inlagd sill på påskbordet. Sedan har det varit janssons, och gravad lax och gott bröd och massor av kokta ägg.

Ciczi
zaaritha
Sill KAN va´god! Men; jag föredrar matjessill!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon