Full version: Varning !
Blomstertanten
Allt med våren är inte positivt sad.gif

Liljebaggarna har vaknat nu !
Klämde ihjäl 7 liljebaggar i går, så nu börjar jakten igen !
nina L
Shit!!!
Tack för varningen!
Betty
Usch, stackars er! ohmy.gif Liljebaggar finns inte här uppe, tack och lov. sleep.gif
virrevarv
Ursäkta en dum fråga men nybliven husägare med trädgård som jag är så.. Liljebaggar? Vad är det? Hur ser dom ut? Är dom en riktig plåga?

Nu blev man ju lite hispig, behöva leta efter ohyra redan!!!! blink.gif
Blomstertanten
Information om liljebaggar

Gluppska rackare ! sleep.gif
Men inget att vara rädd för , om man inte är lilja förstås tongue.gif
Sulawesii
Ingen fara! Mina liljebaggar har redan gjort rent på liljor här! blink.gif wacko.gif
Heléne_Hbg
Jösses! Mina liljor har ju nätt och jämnt visat topparna. Det blir visst till att utöka inspektionsrundorna. Förra året åt liljebaggarna (eller snarare de genomäckliga larverna) upp mina fina brandgula liljor. Det här året sätter jag fler liljor (det är farligt att åka till Petab) och hoppas få se dem blomma och lite till. Får komma över skuldkänslorna över att ha ihjäl baggar.

Förra årets liljeförlust kändes inte fullt så hemsk med tanke på att mördarsniglarna åt upp resten av trädgården. Det är de jäklarna jag är mest bekymrad över. Tror ni att de minskats något av den lilla vinter vi haft i Skåne i år?

Heléne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon