Lady Hamilton
Hej det är så man börjar fundera hur denna ska se ut i Juni?
Kommer jag att kunna bära ut den? Den växer oroväckande snabbt.
Den är inne på sitt 2 år

smile.gif Men jag är säker på att den kommer att blomma, för det gjorde den redan i fjol.
Smekajsa
Jorå min ser likadan ut.

Stor och frodig !!!!!
Mycket vatten o näring går det åt.

De stannar ju av lite på höjden när de sätter knopp som tur är !
cic
Jag fick en "trumpet" av svärföräldrarna förra hösten. Den har stått svalt i källaren hela vintern och fått en slurk vatten lite då och då. Är det dax att ta upp den i lägenheten nu? Plantera om? I vad? Klippa ner den? Jag kan lämna den till min svägerska och låta den få bo i hennes växthus om jag vill. Ska jag ta det erbjudandet?

Många frågor från en nybörjare.. wacko.gif blink.gif sleep.gif

Så här ser den ut för övrigt..

Lady Hamilton
CITAT (cic @ 28-03-2005, 14:02)
......Jag kan lämna den till min svägerska och låta den få bo i hennes växthus om jag vill. Ska jag ta det erbjudandet?.......

JA! Jag skulle anta erbjudandet rolleyes.gif
Och slippa allt trassel med ev. spinn som de får lätt innomhus.
Sedan om du vill klippa ner den är en smak sak, gör som du könner för.
Min ängel på bilden ovan är RADIKALT nerklippt i höstas o sedan de skott som kommit under vintern har jag använt som sticklingar.
Så nuvarande utväxt är nytt sedan i vår.

(Bilden fanns inte med vid mitt svar)
unsure.gif Den ser ut som att stammarna är TORRA, men pröva o se om den visar något liv. I så fall - raka vägen till svägerskan.
stina
Min änglatrumpet som står inne i huset på landet är över 2 meter hög och blommar för fullt.... Inte så många blad dock. Hur ska jag få ut den tro????

/Stina
cic
CITAT (Hamilton @ 28-03-2005, 14:41)
(Bilden fanns inte med vid mitt svar)
unsure.gif Den ser ut som att stammarna är TORRA, men pröva o se om den visar något liv. I så fall - raka vägen till svägerskan.

Nä.. Gick och tog en bild på den efteråt.. rolleyes.gif Jag ska vattna lite mer på den och se om det finns liv kvar i den. rolleyes.gif smile.gif
cic
Den ska väl ha ny jord..? Vad för sorts jord..? Har klippt ner den lite och ställt upp den i lägenheten och värmen. *håller tummarna för att den vill fortsätta leva*
Lady Hamilton
Vänta med ny jord tills du ser att den växer, den lär ha det nog jobbigt med att försöka börja växa igen smile.gif
cic
Okej.. Tack för råd. *skäms en smula*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon