Full version: Spindlar...
Berith
(Länkar till bilderna för att inte skrämma slag på nån! wink.gif

Jag hade en jordsäck i tvättstugan, och på den säcken satt en sån här kokong. Vet inte hur länge den suttit där, men igår fick jag se det här och jag trodde först att det var små små flugor som fastnat i nätet. Men så när Sonen-med-kameran tagit bilder på eländet blink.gif såg vi att det var såna här små rackare. Ujujuj! Så kunde vi ju inte ha det så jag ställde säcken utanför, utan att ta nån hänsyn till om dom skulle överleva natten eller inte.

Joodå några rörde på sej förut när jag var ute och kollade, och sonen flyttade säcken till solen så dom ev. skulle få bättre chans att klara sej.

den här bilden ser man dom lite tydligare. Men vad är det för sort? unsure.gif

Tycker - trots att dom är så många och svåra att hålla koll på! - ganska söta. rolleyes.gif wub.gif
Sulawesii
Nä, jag har ingen aning. Ville bara säga att jag också tycker att de är väldigt söta.
Anders zon 1
Tycker att det ser ut som ungar av vanlig korsspindel.
zaaritha
Inte ta död på dem!!!!
Berith
Men snälla zaaritha... sad.gif jag kan inte spara på allihop, det var säkert 2547 stycken! Kanske ännu fler! Och så många vill jag inte ha i tvättstugan.

Vanlig korsspindel? Ok, ska kolla upp bilder på dom.
yla
jag tror ocks å på korsspindel o hoppas dom överlever flytten
sååååå söta tongue.gif
Maggan H
Detta djur tillhör ju inte mina favoriter men det är ändå synd att de ska frysa ihjäl. Men inne vill man inte ha dom, nänä! På denna sidan kan mdu kanske finna den, är på tyska men många bilder.
http://insektenfotos.de/spiders_index.htm
zaaritha
Kan förstå att du ej kan ha allihop!
Men; betyder otur att döda dem.................
Jag hade spindelskräck när jag va "ung o vacker"--men har lärt mej
att ta i dem nu!!
Helen B
CITAT
och på den säcken satt en sån här kokong

Det är nästan så att jag kräks....Jag har lite svårt för spindlar, har blivit bättre dock... I alla fall har jag sett likadana kokonger i vår källare och förfasas över hur mycket de har innehållt ohmy.gif ohmy.gif Blä
Kan säga att i vår källare har vi en del gigantiska köttiga spindlar, många kallar de för växthusspindlar, tom min man ryser. Det kanske är sådana i minivariant som du hade.....
zaaritha
Spindlar har en stor förmåga att "skrämma" folk!
Som--jag sagt; jag var rädd förut--men nu kan jag ta i spindlar!!
Berith
Tack för länken Margareta, ska kolla in alla bilderna riktigt noga.... rolleyes.gif

Såklart att jag också tycker att det är synd om dom fryser ihjäl, men som sagt... Jag kan inte ha dom i tvättstugan! Vad kan dom leva av där? Och hur skulle jag kunna hålla koll på så mååånga?? Och så små... dom var ju bara millimeterstora.... Neej dom åkte ut, och där får dom klara sej själva. Förhoppningsvis betyder det mer otur för dom än för mej. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon