Full version: Vårkänslor......
lisselbo
Har varit ute i växthuset halva dagen och lagt om alla stenplattor wacko.gif , svettigt va´de´.
Har även ställt in pallkragar längs ena långsidan som jag ska fylla med jord, Plantagen nästa.
Se´n blir det till att så, rädisor, sallad lite dill och persilja kanske.
Testade att sätta ut resterna av en köpe gräslök i kruka igår, den borde ta sig ganska bra tycker jag.
Vindruvan har börjat få knopp, så nu är väl våren på gång iallafall.
Återkommer med bilder när jag är färdig (blir man nå´nsin det) där ute.
mvh Marie
Smekajsa
Jag har inte hunnit vara så mycket i mitt "nya" växthus
på grund av helgen.

Det är påskmiddagar hit och dit rolleyes.gif rolleyes.gif

Jag har knappt vant mig vid att se att det står ett växthus
i trädgården igen wub.gif wub.gif wub.gif

Men imorgon ni, då blir jag farlig !!!!!!!!
Helen i Piteå Zon 5
Och jag har precis varit ut och startat fläkten biggrin.gif Det är samma problem varje vår, kommer ej ihåg hur man ställer in tempen, så jag måste pröva först att det funkar innan plantorna bärs ut, men det är en ljuvlig känsla. / Helen
lisselbo
Imorgon blir det nog Bauhaus. Såg att dom hade billigare plantjord och kogödsel än Plantagen.
jåj
Äntligen har plantorn åkt ut ur garage och in i växthuset, ett litet tält i växthuset med bubbelplast och en värmefläkt.

Jord och kogödsel, kolla på GÖFAB om du bor i Göteborg (6 för 100:- ?)

Första natten med värmfläkten är alltid spännande, hoppas att larmet inte går (använder en trådlös termomter ).

Men ack så gott de är när solen lyser och takluckorna öppnar på växthuset det blir nog snart sommar igen ....

JÅJ
fiffigafrun
Vårkänslor här med! Satt igång mitt på skärtorsdan. Fläkten håller ca 12 grader på natten även då det varit -7 gr ute. Idag har det varit soligt och tempen har gått upp till 32 gr!!! Måste kanske vädra lite dagtid...
lisselbo
blir det inte dyrt att köra med värme/fläkt
mvh Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon