Em_I_Am
Hej alla ni duktiga blomstervänner smile.gif

Jag har en altan i söderläge. Ena sidan är inglasad för lite vindskydd antar jag. Men utanför står även en stor cypress som ger en hel del skugga. Eftersom den väggen ligger mot gatan till hade jag velat ha ännu lite mer insynskydd och för lite extra mysfaktor hade jag velat ha en klätterväxt där. Men går det?
Det skulle ju innebära att den dels får stå i nån balja eller stor urna inne på altanen samt även inte jätte mycket sol.... På utsidan går det inte att plantera.
Vilken sort skulle trivas där tror ni? Det ska helst vara nåt som dels är snabbväxande o som blommar vackert. Inte giftig eftersom jag har småbarn. unsure.gif
lotta_
Jag brukar ha klockranka klättrandes på altanens vindskydd, den är lätt att sköta och jättefin.
Em_I_Am
Tack lotta. Tror du den skulle acceptera att stå i en stor urna då? Den var jätte fin. Har tittat lite på både den och på lejongapsrankan...
lotta_
Jag brukar plantera i en stor plastkruka och den trivs utmärkt.
Em_I_Am
men då så! Tack Lotta biggrin.gif

Ni andra får gärna komma med mer förslag eftersom det alltid är roligt att ha fler att välja mellan. Eller rent av plantera två olika kanske... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon