Full version: För sent att så?
Em_I_Am
Hej!

Jag har beställt fröer nu och ser hur alla är i full gång redan och blir rädd att jag är för sent ute nu.... sad.gif

Jag har beställt frö till aklejor som INTE ska ha någon köldperiod utan försås precis som vanligt inne.
Blomman för dagen har jag beställt ett par sorter av. Ett blått gräs och lite annat smått o gott. Är det helt för sent??? Vill ju att det ska blomma i sommar och inte precis innan första frosten unsure.gif
Em_I_Am
Bör nog tillägga att jag ska ha extra belysning i form av ljusramper...
kerstin z5-6
Det är exakt rätt tid att så dessa smile.gif laugh.gif
ha så -kul biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fenja
Gräset vet jag inte, aklejan är väl perenn och blommar kanske inte förrän år två. Blomma för dagen går utmärkt att så nu.
Mvh
Fenja
Em_I_Am
*weeeeee* (glädjetjut) Tack till er båda! Nu ska här sås! Vad roligt.
Joo Aklejorna kommer nog att blomma år två, men det gör inget... smile.gif Dem var så fina att jag lätt kan vänta ett år på dem. En nästan svart och en lila som var fylld. wub.gif
kerstin z5-6
Det är heller ingen fördel för perenner att hårddriva dem för blom år ett .. 50% av de som jag sått i jan -feb blommar först år två-jag sår tidigt pga utrymme , sågalenskap och kall zon .. stora plantor på hösten är bra -Sår du nu hinner de växa o bli fina till i höst dina med
Blomman för dagen kan invadera en inne i sin växtkraft om den sås för tidigt -växer den för fort går den fint att toppa
Det blå gräset kan du skola ut i krukor tre o tre för fina ruggar smile.gif
Em_I_Am
Kerstin: Haha jaa vem har inte en släng av sågalenskap? Man blir så sugen nu när vädret är alldeles vårigt o härligt.

Jag har tänkt att toppa mina blomman för dagen ganska hårt eftersom jag vill ha dem lite rejälare i amplar. Har satsat på impectas fyllda variant och den brokbladiga bara för att vara lite annorlunda tongue.gif

bra att du svarade ang det där med gräset också. Då slipper jag fråga om det när det är dags för omskolning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon