Margaretha
Någon (Åsa mälardalen?) skrev i höstas att risken med att klippa ner änglatrumpeter var att det tar tid innan man får dem att blomma - för de måste grena sig först.
Platsbrist gjorde att jag tvingades klippa ner min riktigt ordentlig. Pga den milda förvintern sköt den nya skott från stubbarna nästan genast och nu växer dessa för fullt.
Ska man toppa dessa skott för att få dem att grena sig eller ska de klara av den detaljen på egen hand? Lite klåfingrig är man ju!!!
Hälsningar
Margaretha
Helen i Piteå Zon 5
Nej,du ska inte toppa skotten tycker jag, utan låta det fortsätta att växa, den dela sig själv, sedan kommer blommorna. Ge den bara stor kruka och MYCKET näring, själv matar jag mina med näringspinnar för tomater + vanlig flytande näring varje gång jag vattnar. / Helen
Margaretha
Tack, då ska jag låta bli att vara klåfingrig! Intressant att näringspinnar för tomater fungerar bra. Är de bättre än de kombinerade insekts -och gödningspinnar som jag brukar använda kanske?

Hälsningar
Margaretha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon