frugb
Hej!
Jag skulle vilja ha några bra länkar till affärer/företag som säljer växthus.
Om det är någon som har byggt sitt eget och vill dela med sig av ritningar/kostnader för jämförelse så skulle det vara jätteintressant.

Har kollat i tidigare inlägg men inte hittat mer än några ströadresser.

Tills man kan köpa ett så kan man ju längta och titta...
Mvh frugb
ThomasJ
Hej

På odla´s egen länksamling finns det massa länkar till olika firmor.

http://www.odla.nu/katalog/links/lu_1-1.html

Jag själv beställde från Classicum, och är väldigt nöjd med dem.
Se mina personliga "duttar" nedan.. smile.gif

/Thomas
gröna tummen
Fler företags adresser som säljer växthus finner du här : http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/ka...p?kid=3&aid=183
Skulle tro att det inte finns så många ritningar som så , utan man får anpassa efter de fönster man ska använda.(om man ska använda beg fönster). Själv så köpte jag mitt alu-hus av en grann-tant som tröttnat. Tog bort de fönster somfanns kvar och lyft alu-skalet på en bilkärra. Åkte hem, grävde en grop för grunden med grävmaskinen, gubben wub.gif murade grunden. Vi lyfte på skalet, jag inköpte en massa nya glas, och satte sedan allt på plats. Gud va nöjd jag är ! Förra året var första året jag odlade : 13 olika tomatsorter, 2 olika sorter chili, 2 vanliga slanggurkplantor, och 2 plantor physalis+lite sallat, dill å persilja. Allt som allt på 7 kvadrat. Åsså en blå stol med ett litet bord därtill !
Lycka till med ditt växthus, och gör det större än du nu anser dig behöva ! smile.gif
Vitsippan
www.willabtradgard.se
mulle
Om du funderar på att bygga ett växthus enligt egen modell lönar det sig att kolla brittiska internetsidor. Utbudet där är enormt och det är roligt att söka efter inspirerande detaljer och lösningar.
Mulle
tomba
CITAT (gröna tummen @ 29-03-2005, 19:16)
Lycka till med ditt växthus, och gör det större än du nu anser dig behöva ! smile.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
HÅLLER HELT ME GRÖNA TUMMEN. Mitt e på tok för litet (1,5x2,5) sad.gif unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon