Magdis
som man kan fröså? Jag har köpt Lobelia men jag skulle vilja ha nåt mer.
Lady Hamilton
wink.gif Jag har köpt sticklingar av Femtunga o Snöflinga, för de hittade jag inte som frö (men de finns säkert)
Men om du ska så, är det nog högtid nu......
Även om jag vet att midnattssolen gör att det växer explosionsartat där uppe hos dig
Zazu
krasse och petunia/surfinia, rabatteternell är det jag kommer på just nu.

mvh zazu
pisanggoreng
praktpetunia har jag sått.
Magdis
Petunia. det måste jag skaffa. Jag har för mig att de är ganska frosttåliga och det är ju inte fy skam.
Kan det stämma att Lobeliafröna ska planteras på jordytan och inte täckas?
Åsa, mälardalen zon 2
Japp lobelia är ljusgroende och fröerna strös vara ut på ytan. Tips: Man får extra snygga plantor till amplar ifall man blandar häng och kantlobeliafröer innan man sår (vill man skoja till det kan man även blanda olika färger).

Annars så kan man sätta nästan vad som helst i amplar ex. pelargoner, salvia, violer, flitiga lisa, krasse, olika kryddväxter mm. Allt beror på vilken färgsammansättning man vill ha + i vilket läge ampeln ska hänga.
Eva i Skåne
Törnrosas kjortel går bra som ampel och det finns luktärter för amplar och en massa annat som är lämpligt i ampel. Det räcker nästan att titta på ett fröställ i en affär så hittar du säkert flera olika.

Femtunga har jag frågat efter, men den kan man visst inte fröså sad.gif
och snöflinga har jag inte hittat frön till, men den harjag inte heller frågat efter, så det finns kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon