Full version: cyklamen
Boxer
Jag sådde cyklamenfrön för några veckor sedan som nu har blivit massor "små rosa yngel".

Nu är jag rädd att jag tar död på de små liven, om jag inte får goda råd om fortsatt uppfostran.

Någon som vet?
Christer i Falköping
Jag underbevattnade mina och ställde dem ljust och ganska svalt(runt +17c°) Då överlevde de flesta.
Christer.
Boxer
smile.gif Tack!
Nu trängs ganska många i en kruka med mager såjord. När kan jag flytta dom till egna krukor med mera näring? (om det överhuvudtaget ska göras)
Christer i Falköping
Kommer inte ihåg hur länge mina stod i såjorden. men vänta ett tag till, har för mig att deras rötter är känsliga nu i början. Men någon annan kanske vet bättre.
Christer.
renate
Wow,nu blir jag sugen och så Cyklamen,men har inga frö.Kan man tar fån de man har i krukan?har vita och röda som blommar.
Boxer
Jag tog frön från min egna, när det hade bildats en underlig boll som jag inte då visste vad det var. blink.gif

Tog ut fröna, glömde bort dom ett halvår, sådde dom utan några förhoppningar, och vips!!! ..så var dom bara där en dag och lyfte på jordhatten. wub.gif Hur söta som helst!
Boxer
Nu blommar tre av de som jag sådde i början på året. wub.gif

Betyder det då att jag blivit mormor? wink.gif
Eva St
Hur bär ni er åt jag som inte ens lyckas hålla liv i en vuxen planta
Eva St
Boxer
CITAT (Eva St @ 01-12-2005, 19:51)
Hur bär ni er åt jag som inte ens lyckas hålla liv i en vuxen planta
Eva St

Men jag tar död på kaktusar. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon