Lilla Selma
Hurra! Vilken härlig annandag! Fick tid för mina sådder idag, omskolade allt jag sådde för några veckor sedan (tomater, rosmarin, purjolök, sommardahlia, blåkrage, petunior, aklejor, gyllenbär m m) och sådde också nytt! Glad är jag för mitt "extrarum" där jag har svalt och några lysrör... wub.gif rolleyes.gif

Pelargonerna växer och blir så knubbiga och fina - hurra! laugh.gif wub.gif

Allt har grott hittills, utom femöringen... sad.gif

Men nu måste jag fixa fler omplanteringskrukor - alla (cirka 60 st) blev upptagna idag!

Var det någon som pratade om sådille??? wub.gif unsure.gif wacko.gif

Det blir skönt när det blir dags att flytta ut härligheten i växthuset!!

Hälsar en våryr Selma
Magdis
Åh vad roligt! Själv har jag också fått totalt dille på allt som har med trädgård att göra. Det är första gången jag frösår och helst vill jag så alla sorter som finns på en gång. Jag blir ofta så där när jag hittar ett intresse, jag blir totalt uppslukad.
susan.e
Jag har också omskolat och sått, hela påskhelgen! Tyvärr så blir det ju som alltid väldigt ont om plats, sår för mycket, garderar mig för missväxt och så kommer det mesta upp hur fint som helst. En ny grej för mig det här året är att jag fäster mig så vid mina plantor att jag får en släng av separationsångest när jag delar ut till vänner och bekanta. Det är sjukt! wacko.gif
kerstin z5-6
Det sista går över när man omskolat 257 st av samma sort och har ytterligare 135 sorter kvar att omskola laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men perioden har kommit och gått här med smile.gif
Fortfarande kan jag känna så för vissa besvärliga fröslag och ser till att de verkligen får goda hem när jag ger bort dem laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lilla Selma
Växter har ju också känslor - växter är ju också mänskor (som de sade i fablernas värld, fast det var ju om djur....) wacko.gif

Hälsar dille-Selma (som nattar bäbbarna varje kväll och "väcker" dem varje morgon med glada tillrop). wub.gif wacko.gif blink.gif tongue.gif

Gubben (Fridolf) börjar bli sotis, både på växterna och studierna!
titti49zon6
Visst har växterna känslor rolleyes.gif därför ber jag de stackare som jag inte har plats för, när jag har skolat om se så där en hundra av varje sort ohmy.gif om ursäkt
säger förlåt,förlåt, förlåååt men det ryms inte mer unsure.gif
har hittills satt ett hundratal olika sorter- vad skall man göra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon