Jag hade 2 små plastsåkrukor över i mitt minidrivhus (ca 6 cm) och sådde där 4 ricinfrön i varje kruka (rodnar). Habegäret gjorde att jag inte kunde låta bli att stoppa ner alla. Läste sedan på påsen att de ska sås i stora krukor (borde jag ha begripit när jag såg fröstorleken). Hur som helst så har alla grott och dom håller nu på att spränga krukorna ser det ut som. Det har inte kommit några blad ännu, utan det sticker upp som böjda armar bara ur krukorna. Hur länge måste jag vänta innan jag kan försöka plantera isär dom tror ni??? Jag är rädd att förstöra dom om jag planterar om dom för tidigt samtidigt som jag ser att jag gjort jordens tavla som satte så många i så små krukor.... Vad ska jag göra????
Stina (som skäms för sin dumhet).
Jag skulle chansa och peta i sär dem och sätta i egna krukor!
Mvh
Fenja
Jag vet: Skicka ett frö till mig,jag söker förtvivlat efter ricinfrö.
nej skämt åt sidan gör son Fenja föreslog.
susan.e
29-03-2005, 20:22
Renate, ricinfrö finns hos impecta. Jag har beställt idag, du kan få av mig!
Hej och tack för rådet. Jag gjorde som ni tyckte och petade isär dom. Tror det gick bra - jisses vilket rotsystem!!! Vilka monster - jag har aldrig sått ricin förut. Jag köpte mina ricinfrön för 14 dagar sedan på Weibulls.
/Stina
Köpte också mina på Weibulls. Ååh nu blev jag ju jättesugen på att så mina också!
titti49zon6
30-03-2005, 09:27
sådde min för 3veckor sedan

skolade om dom igår nu är dom ca 20cm

är rädd att dom kommer att växa för mycket innan jag kan plantera ut dom
nästa år skall jag ätta dom mycket senare-kanske imitten av april
Jag vill gärna ha den rödbladiga ricinen, men har ännu inte hittat nån.
Lånat bild från Wargens album!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.