Full version: Tråkigt
Sulawesii
Usch, jag är så trött på området där jag bor. När jag flyttade hit var det jättefint. Och vi fick höra att om vi slarvade för mycket med gräsklippningen, så skulle hyresvärden komma och klippa det och man fick vänta sig böter.
Nu ser det ut som om folk har skrotupplag på sina uteplatser, folk hänger för jag vet inte allt (svarta sopsäckar bl a) för fönstren och sopsorteringen ser ofta ut som ett stort sopberg. För att inte tala om längden på gräset....
Nu låter det som om jag bor i ett getto eller nåt. Så är det inte, men det behövs inte många för att göra så att ett helt bostadsområde fallerar. För naturligtvis ÄR det ju inte så många som missköter sig, det är bara det att det dom gör är ju det ända som syns.

Vad göra? Ska nog börja titta på annat boende....

sad.gif
humla
Om du mår så dåligt av det -fundera på annat boende, ja.

Tycker generellt sett inte att grannar ska lägga sig i vad jag väljer att ha i min trädgård (såvida att det inte påverkar din trädgård/ Är sanitär olägenhet eller annat extremt). T.ex. gräslängden då, inte klipper jag det ofta för att begaga grannarna. Kanske gillar att känna lite gräs mellan tårna tongue.gif
Snöflinga
Tycker nog ändå att för den allmänna trevnaden att man skall ta hänsyn till omkringboende, det är inte så kul med utsikt över ett skrot-upplag
wub.gif
Ina
Tycker synd om dej Sulawesii. Det kan inte vara kul att ha köpt/hyrt i ett område för att man gillar hur där ser ut och sen se hur det förändras till något man inte gillar utan att kunna göra något åt det själv. Hoppas att det hela löser sej på ett eller annat sätt! Och att det gör det snart! *tröstkram*

...sen så tänker jag på hur olika vi alla är... Själv har jag köpt hus låååångt bort från grannar och prydliga gräsmattor för att jag absolut inte vill bo så. Jag skulle må dåligt av att veta att jag måste klippa gräset när någon annan "bestämt" det. Sen skulle jag må ÄNNU sämre av att veta att mina grannar mådde dåligt för att jag inte gjorde det... biggrin.gif
solkatten
Du har väl läst artikeln om grannjuridik här på odla.nu

Gann-juridik

http://www.odla.nu/artiklar/juridik.shtml
Sulawesii
Vill bara påpeka att jag inte är världens minst slarviga person själv:) . Bara det att när det blir FÖR mycket känns det tråkigt.

Efter att ha läst Grann-juridiken står jag mig väldigt undrande till min hyresvärd. Varför gör dom inget när lagen är på deras sida?

Tack för kramen, Ina! wub.gif smile.gif
Ina
Vassego Sulawesii! smile.gif
Jag är väl inte världens mest slarviga person... bara obstinat när det är någon annan som vill tala om för mej hur jag ska vara...wink.gif

Anledningen till att hyresvärden inte gör något är väl förmodligen mångbottnad - det brukar vara så. Dom kanske inte orkar/vågar/hinner/bryr sej...
Sulawesii
CITAT (Ina @ 30-03-2005, 19:58)
... bara obstinat när det är någon annan som vill tala om för mej hur jag ska vara...wink.gif

tongue.gif Stämmer rätt bra in på mig också!
Ina
CITAT (Sulawesii @ 30-03-2005, 20:53)
CITAT (Ina @ 30-03-2005, 19:58)
... bara obstinat när det är någon annan som vill tala om för mej hur jag ska vara...wink.gif

tongue.gif Stämmer rätt bra in på mig också!

Tror nog att det stämmer in på rätt många i och för sej... smile.gif
Hur bor du? Är det nåt "köpt" som det blir joxigt att sälja om du bestämmer dej för att flytta? Eller hyr du?
pejori
vet precis vad du menar sad.gif sad.gif
har det lika illa här, det ända som frodas är råttorna mad.gif mad.gif
vissa uteplatser och rabatter har blivit grovsoprum, när det inte finns någonstans att kasta det unsure.gif unsure.gif
miljöstationen kräver bil, och hyresvärlden har inte någon kontainer för sådant sleep.gif
det ÄR så tråkigt att se, samt att behöva visa upp för sina gäster blink.gif
Sulawesii
CITAT (pejori @ 31-03-2005, 09:59)
vet precis vad du menar sad.gif sad.gif
har det lika illa här, det ända som frodas är råttorna mad.gif mad.gif
vissa uteplatser och rabatter har blivit grovsoprum, när det inte finns någonstans att kasta det unsure.gif unsure.gif
miljöstationen kräver bil, och hyresvärlden har inte någon kontainer för sådant sleep.gif
det ÄR så tråkigt att se, samt att behöva visa upp för sina gäster blink.gif

Ja, det där med råttor funderar jag på ibland. Dom lär väl frodas....
Bettson
Uj, uj, uj!!!!!!

Jag tror nog inte det ser så vidare värst bra ut på vår tomt.

Inte finns det råttor precis. Men mycket grejor flyttar vi runt.

Halva fasaden är bytt och aluminiet är värdefullt men vi måste ha ihop viss mängd för att åka till skroten och få betalt. Vi skall köra bort i sommar när hela fasaden är riven.

Lite jordhögar här och lite gångplattor där. Mycket projekt är det och vi börjar komma till den åldern att saker av någon anledning inte blir så fort gjorda.

Nu så åker vi till sopen var fjortonde dag och tar med så mycket som vi bara kan. Förstår bara inte var allt kommer ifrån.

Byggavfall här och sopor där..........Byggmaterial hem och emballage bort.
Ja så går det hela tiden för att inte tala om trädgårdsavfall.

Har just inte tänkt på att grannarna kan ta illla upp.Jag lägger faktiskt inte märke till vad grannarna gör, låter dom liksom sköta sina egna affärer. Fast ingenting ligger någon längre tid, det kommer bara nytt hela tiden.

Just nu så står min bil sprängfylld efter helgens byggnadsinköp. Fyra garderober från IKEA ger en hel del emballage. Har jobbat över och missat öppethållandet på sopstationen hela veckan. Mycket jobb eller glömsk hjärna, det är frågan.

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon