MalinH
Mamma fyller snart år, och jag funderade på att ge henne något trädgårdsrelaterat. Så, vad är era favoritgrejer i trädgården, som ni inte klarar er utan? Och vad önskar ni att ni hade för något?
Sulawesii
Vad jag vill ha: en sån där som man rullar upp vattenslangen på! Inte så upphetsande att ge bort i present, kanske..... smile.gif
Eva i Skåne
Ett bra och lagom högt planteringsbord har jag velat ha i flera år. Det skulle spara ryggen...
renate
Jag fick en slangrulle i födelsedagspresent,jättebra.
En bra Sekatör kan jag inte vara utan,har två st.
Rensgaffel i rostfritt är jättebra,kan inte vara utan den heller.
Bra planteringsspade.
Det finns hur mycket som helst.
Eva i Skåne
Jag är dessutom lite nyfiken på den där vattenslangen som ser ut som en "telefonsladd", spiralformad.
En sån skulle jag kanske också kunna tänka mig, men onödig är den väl. Man klarar sig bra med en vanlig vattenslang också.

Maskrosjärnet skulle jag inte vilja vara utan...

Bra vantar har jag sällan, men när händerna är ingrodda med jord, sönderstuckna eller har fått blåsor, DÅ önskar jag att jag tagit på mig ett par smidiga vantar innan jag började.

Det finns också en speciellt utformad vattenkanna med ett extra handtag tvärs över. Den tror jag underlättar mycket när man ska vattna med en full kanna.
Betty
Presentkort till favorithandelsträdgården, så kan hon välja själv vad hon vill ha. Jag har fått ett sånt en gång - helt perfekt present! wub.gif
CITAT
Och vad önskar ni att ni hade för något?

En Felco-sekatör. smile.gif
Sylvia
Det finns lätta, mindre aluminiumspadrar från Fiskars som även äldre orkar hantera. Kanske en sådan. Eller samma företags tvågrepps-vattenkanna?

Annsrs är ett presentkort alltid bra att ge bort, mottagaren kan välja själv.
Monica M zon 4
En snygg kruka med lite blommor i att ha på trappan är väl en bra present att ge bort nu när det inte finns så mycket blommor i trädgården som kommit igång.

Min favvispryl är min trestegssekatör. Den har nån sorts utväxling som gör att man med några klipp kommer igenom de tjockaste grenar. Den vill jag inte vara utan!

Jag skulle vilja ha en minigrävmaskin! Fast dom är ju rätt dyra förstås. tongue.gif Men man kanske kan tänka sig en dagshyra av en grävmaskin?
Hannele
Hur skulle jag klara mej utan mina tomtar! tongue.gif

Min japanska såg är toppen! Fast jag är kort, når jag upp till 5 meter från marken.
Den är dessutom lätt för en kvinnohand.

stina
CITAT (Hannele @ 30-03-2005, 09:48)
Hur skulle jag klara mej utan mina tomtar! tongue.gif

Oh vilken fin tomte!!!! En sån vill jag ha. Tycker att alla tomtar jag ser i affärerna är i så himla grälla färger. Jag vill ha en tomte som är diskret och som kan stå och kika fram under en buske. VAR har du köpt din tomte Hannele????

/Stina
Hannele
CITAT (stina @ 30-03-2005, 09:51)
Jag vill ha en tomte som är diskret och som kan stå och kika fram under en buske. VAR har du köpt din tomte Hannele????

Förmodligen på coop eller liknande.
Man får ha ögonen öppna, för de försvinner fort.
mulle
Om jag fick en tomte skulle håren resa sig.....
Ge ett presentkort, det tycker jag med! Eller något njutningsbetonat som en bekväm korgstol, picknickkorg, ståltermos etc.
Mulle
Ullet
Mina önskemål brukar alltid vara olika namngivna träd o buskar. Jag får oftast saker till trädgården när jag fyller år men så fyller jag också i juni. smile.gif

Vattenslangsvindan kommer i år att vara ett önskemål, en bättre grensax, den vi köpte i somras var urusel!
Presentkort, mkt praktiskt o kanske inte så kul att ge bort men jättetrevligt att få!En bra ergomisk skottkärra, arbetshandskar, bra uppslagsböcker om specialområden inom trädgård är sånt jag skulle tycka vore roligt att få i present.
Caprice
Kanske presentkort till ngt fröinköp, om hon är intr av det..?
Gardensnorth.com säljer presentkort och har väldigt bra sortiment..

Annars är det fint med solcellslampor i trädgården, drar ingen ström och är bara att sticka ned där man vill ha dem..

Eller en fin sittbänk att ha på ngn mysig plats..?
Rusta säljer jättefina för 395:-...

Caprice
kerstin z5-6
<<har , som är väldigt bra -telefonsladdsslangen och Pirra-hur skulle jag klara mej utan Pirran ..
Vill ha -minigrävare
Mer realistiskt bra planteringsspade -helgjuten
lotta_
En stark man, villig att gräva rabatter m.m. är min favorit i trädgården. wub.gif laugh.gif
Ewa L
Du har ju inte uppgett vilken prisklass vi rör oss i. Men jag skulle inte vilja vara utan min komposteringskvarn. Ett jätteberg av urklippta buskar blev i onsdags till 3 fulla baby-badkar.
Den japanska trädsågen fick jobba så den nästan glödde.

En pirra står också högt på önskelistan.

Men håller med de tidigare som föreslår presentkort. Tycker faktiskt inte att det är tråkigt. Jag har alltid känt mig rik och lyxig när jag kunnat gå ut och shoppa med ett sådant, även om summan inte varit så jättehög.
Eva i Skåne
Berätta för mig var en pirra är wink.gif unsure.gif

Som verb vet jag vad det betyder, så det behöver ni inte förklara
rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (Eva i Skåne @ 01-04-2005, 13:50)
Berätta för mig var en pirra är  ;)  :unsure:

Som verb vet jag vad det betyder, så det behöver ni inte förklara
rolleyes.gif

Verbet känner jag däremot inte till. rolleyes.gif

En pirra är en liten "säcka-kärra". I alla fall i min värld.

När jag var liten satte vi definitivt pirra för kompisarna. Ej pyrra, det satte vi också men det var något annat.
cic
Verbet "pirra" är i min värld sexuellt umgänge.
Eva i Skåne
Även om det inte är mitt ordval så är innebörden samma som för dig Cic. ohmy.gif
Castea
Detta är en pirra:

kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jojo .. så sexig är den inte min Pirra men himla bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon