Alexandra
Går det att odla mexikansk i sverige - d v s på höjden? Jag läste en artikel i någon trägårdstidning för några veckor sedan och tyckte att det lät skoj. Man kan ju skapa mera odlingsyta på så sätt - bra för oss som har pyttesmå trädgårdar smile.gif Är det någon som har försökt???
Ingrid på Västkusten
Ohh så skojigt! Haaaar Du läst Lena Israelssons bok om täppor runt om i världen? Man vart ju sååå inspirerad av allting man kan odla på de konstigaste sätt :-))

Själv odlar jag så mycket jag kan på höjden, även squash & vintersquash - det är förutom platsbesparande också så dekorativt!

Hälsar ingrid
Palmen
har inte läst om detta, hur går det till att odla på höjden?
Alexandra
Ja just det, det var den boken! Den är underbar eller hur?
Ingrid på Västkusten
Jupp - mkt inspirerande som alla hennes böcker :-D

Skall Du på Mässan? Hon har en liten utställningsbalkong där,

Hälsar ingrid
Lena N
CITAT (Alexandra @ 14-03-2003, 20:06)
Går det att odla mexikansk i sverige - d v s på höjden?

Hur odlar man på höjden? I amplar, på spalje eller störar? Vilka växter är lämpliga? wink.gif unsure.gif wink.gif unsure.gif

Ska söka Lena Israelssons bok på bliblioteket imorgon. (Måste ändå dit och betala böter sleep.gif ).
Ingrid på Västkusten
Just det Lena :-D
samt på taket till saker och ting :-P

Väl värt att leta upp boken !!

Hälsar Ingrid
spotty
Lena Israelsson beskriver en ställning i två våningar, som en stor hylla, när det gäller mexikansk odling. Överst odlar man sådant som vill ha mycket sol. På undervåningen odlar man växter som tål ett skuggigare läge. Bäst är att läsa Lenas bok för att se hur man gått tillväga. själv ska jag odlar ryskt till sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon