Som superentusiastisk, nybliven trädgårdsägare, har jag nu en massa planer för min trädgård. Däribland en massa blommor.. En del ska förkultiveras, vilket jag gett mig på med liv och lust.
Nu till min fråga; kan man rädda plantor som blivit lite "ranliga"? Sådde sommarflox, och gjorde det NÅGOT klassiska felet att ge för lite ljus och ha det för varmt... Jag omskolade dom ändå (torvkrukor med såjord), de hade ett helt ok litet rotsystem, skulle så gärna vilja lyckas med mina flox eftersom de är så fina! Vad säger ni? Ska jag ge upp (vilket jag gjorde med min Blomstertobak..

Jag har även förgrott lite tagetes och Blomman för dagen, och med mina nya kunskaper om ljus och värme så verkar de inte skjuta i höjden riktigt lika mycket, även om jag givetvis inte har sådana superfina anordningar som jag läst att många har här på forumet. Men jag ska få min egna lilla hörna i källaren, där ska jag anordna bättre till nästa år hade jag tänkt..
Ska Blomman för dagen ha något slags stöd nu när de växer, de ska ju bli upp till tre meter som "vuxna"?
Vore hemskt tacksam för svar!