Full version: Påskkaktus
Zitrus
Innan påskhelgen "råkade" jag gå in i en blomsteraffär och sedan "råkade" jag komma ut med en liten bladkaktus. Jättesöt tyckte jag och full med knoppar va den och nu ångrar jag det inte smile.gif Så söta små blommor så!
På skylten stod det att det var en ripsalis och inget mer och i kassan kallade dom det påskkaktus...
Nu börjar jag fundera på när den lille ska planteras om sitter ju i en liten mini kruka wink.gif och den torkar ut hur fort som helst och fullt med massor av små rötter.
Ska jag plantera om den nu på en gång eller ska jag vänta tills den blommat klart?

Kan inget alls om bladkaktusar unsure.gif Har aldrig riktigt gillat dom förut wink.gif
Här kommer en liten bild på min lilla stolthet iaf:
igl
plantera inte om den medan den blommar utan gör det efteråt. dessa blommor ska heller inte ha så mycket vatten. sätt den gärna i skugga utomhus över sommaren också. det trivs de med.
mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon