Full version: Äntligen!
cinis74
Trodde jag skulle få ge upp med mina aklejor. Sådde dem i januari, ut under snön, tog in dem för två och en halv vecka sedan och det hände ingenting. Inte den endaste minsta lilla grodd. Och så läser man här om alla andra vars aklejor gror utan köldperiod. Snacka om stressande.

Men igår såg jag den allra första lilla grodden och i morse skymtade jag en till!! Vilken otrolig lycka!! Mina små bäbisar!! wub.gif wub.gif

Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN!! laugh.gif
Magdis
Grattis! Hur ställde du dem efter att du tagit in dem från kylan? Ljust och varmt på fönsterbrädan eller? Jag ska ta fram mina aklejor i värmen om en vecka, hoppas att mina också gror.
Ullet
Alla mina aklejor, fem sorter, har grott i rumsvärme. Den svarta tog tid på sig, den tog fyra veckor på sig men nu spirar åtminstone en här hemma.
cinis74
Jag har dem i en lagerhylla med lysrör både ovanför och under så det blir varmt och gott (och torrt = mycket vatten). Ska bli spännande att se om det hänt något mer när jag kommer hem i kväll.

Tog det 4 v för de svarta??? Då får jag nog snällt vänta ett tag till på dem då.
kerstin z5-6
Grattis till sådderna och ja de går bra att plocka in dem direkt under lysrören ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon