Full version: Panik!
Karina
har precis upptäckt att jag har fått löss på mina fuchsiaplantor,kan man vid bra väder imorrn ta ut dom och spruta dom.(luktar illa)
Vi pratar ca 40-50 plantor.
Jättetacksam för alla råd
Karina sad.gif
kerstin z5-6
De kan vara riktiga lusdragare -gör om beh om en vecka -
jag kör med florina K som är en lösning som täpper till de grönes andningsorgan .. luktar inget -se till att spruta under bladen
Har du spray -typ Insekts spray är det ett tips att sätta in 10 plantor i en sopsäck av plast o spraya inne i säcken o knyta igen ..ett par timmar -då verkar den bättre smile.gifo lite mer rationellt också om du har 50 st att bespruta ..
Lycka till
K
Karina
Jag har Pyretal,funkar det?
kerstin z5-6
jajamän smile.gif
Karina
Nu har jag ställt ut ett bord på min baksida och det är em sol.(lä mot en vägg)
Blir det för kallt om man ställer ut dom där och sprutar ner dom med Pyretal och låter dom stå ute en stund?
kerstin z5-6
jag vet inte -kolla tempen .. är det +, så antar jag att det är ok, om det inte blåser ...här är minus 1 nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
rek att du gör det mitt på dan i morron .. eller lägg på en fiberduk efter sprayning .. blink.gif Svårt att råda om det biggrin.gif
Karina
Tack Kerstin för ditt engagemang!
Ska göra det på em imorrn när det är någorlunda varmt på baksidan,efteråt så får dom stå i uterummet en stund.
Det värsta är att jag har minst lika många sticklingar,ska man spruta dom också?

Karina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon