gammelnalle
ni vet längst upp...

Dottern har varit hemma i helgen så nu är det en massa konstigheter.
Problemet är väl att jag vill ha kvar mina gamla adresser... (snabbsök)

Rensa alla TROR jag att jag klarar... sad.gif wacko.gif blink.gif wink.gif kanske...
Eva i Skåne
Högerklicka på de du inte vill ha kvar. Då får du upp alternativ, bl a "ta bort".
renate
Min son hjälpte mig med det en gång,men tyvärr kommer jag inte ihåg hur vi gjorde.Det hjälper inte med högerklicka.Du kan later det vara ,om du inte öppnar adressen så försvinner den av sig själv efter en tid.Hos mig är det efter 20 dagar.
Betty
Mellan Media-knappen och Epost-knappen finns en knapp som heter Tidigare. Om du vänsterklickar på den så får du upp en lista med adresser som har besökts tidigare. Högerklicka och välj "Ta bort" på de du inte vill ha kvar.
Zitrus
CITAT (Betty @ 31-03-2005, 21:43)
Mellan Media-knappen och Epost-knappen finns en knapp som heter Tidigare. Om du vänsterklickar på den så får du upp en lista med adresser som har besökts tidigare. Högerklicka och välj "Ta bort" på de du inte vill ha kvar.

Åhhh! wub.gif Tack, tack! Har så länge undrat hur man får bort de länkarna!
Nu kan jag äntligen rensa bort felskrivningarna som alltid gör att jag kommer fel! wub.gif wub.gif
Eva St
Jag får också Tacka och buga!
Betty
Det var så lite så... sleep.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 31-03-2005, 21:43)

Var finns de knapparna unsure.gif
*Felix matte*
Aha...nu kom jag på vad du menade... men då försvinner ju inte adresserna från "rullisten" ...tror det var dem gammelnalle avsåg.
Betty
I verktygsfältet högst upp. (på raden som börjar med bakåt-knappen)
yla
själv använder jag favoriter o har de adresser jag vill gå till där o där hamnar inget om jag inte vill de haha
ninnisky
CITAT (oldwolfie @ 31-03-2005, 22:54)
själv använder  jag favoriter  o har de  adresser  jag vill gå till där  o där  hamnar inget om jag inte vill de  haha

precis lika listig är jag biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Om du har för många...eller icke önskvärda adresser i rullisten...ska du spara de du vill ha kvar... exempelvis klipper och klistrar du in dem i Wordpad...sedan går du in på Verktyg högst upp på sidan...där väljer du internet - alternativ och sedan Rensa Tidigare ..klicka på den då är adresslistan tom och du kan sedan klistra in adresserna du sparat.

Jag får också då o då rensa adresslistan efter att barnen varit här och surfat tongue.gif
gammelnalle
Tack för alla svar!!! Skall försöka "åtgärda" listan i helgen... men min skärm (ME) verkar inte se ut som era... men Agnetas råd är väl det som jag får använda mig av...

Än en gång TACK!!!
Airamya
Jo du, brumbjörnen, det är Agnetas råd du ska använda dig av o när du ändå är inne i Internet-alternativen så kan du passa på o rensa alla cookies o tempfiler också smile.gif
fjodor
hänger på här...

"förlåt gammelnalle"

hur rensar man tex google?? om jag HAR sökt på Hoya på google så "ligger" det kvar...
KAN man få bort det???

jag vill INTE att man kan se vad jag letat på....
Berith
Om du skriver t.ex. 'h' (för hoya) så trillar det ju ner de alternativen du har på 'h'.... Sätt muspekaren på det du vill ta bort (utan att klicka!) - den blir blåmarkerad (iaf i min dator) och tryck på delete. smile.gif

Låter ju som om jag förklarar för ett barn... rolleyes.gif
gammelnalle
Tack fjodor för DEN frågan... och särskilt tack till Berith för svaret....

Jag har länge undrat över just detta... hur man får bort alla "spår" man lämnar efter sig....

sleep.gif men ibland så drar man sig för att fråga.... sleep.gif sleep.gif sleep.gif

trots min devis....
*Felix matte*
I Google listen väljer jag Options och där ser jag till att
Drop-down search history
inte är förbockad....då sparas inga sökningar.
gammelnalle
hmmmmm VAR hittar jag den???
Jag hittar bara "Avancerad sökning" "Inställningar" och "Språkverktyg"

men där hittar jag inget..

förlåt mig Agneta... men jag är DUM på datorer... sleep.gif wacko.gif blink.gif wink.gif

TUR att jag har er här på odla.
biggrin.gif laugh.gif smile.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Berith
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jasså Bitch är igång!

blink.gif Nog inte många som har Google där... och jag söker på den svenska versionen. Men tack för tipset!
gammelnalle
inte på min skärm......(MIN Print screen bild var dessutom för stor för att få med i mitt album )

men TACK iallafall!!
smile.gif smile.gif
*Felix matte*
sleep.gif avslöjad laugh.gif ... finns ju beroende av många slag..ett av mina är bitch tongue.gif

Var har ni google?....jag flyttade den nu upp till höger om adresslisten. tongue.gif

fjodor
oops.... upptäckte att jag glömt att tacka!!!

TACK!!!

Nu finns inget "olämpligt" i min lista längre!!! sleep.gif smile.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon