gammelnalle
31-03-2005, 19:44
ni vet längst upp...
Dottern har varit hemma i helgen så nu är det en massa konstigheter.
Problemet är väl att jag vill ha kvar mina gamla adresser... (snabbsök)
Rensa alla TROR jag att jag klarar...

kanske...
Eva i Skåne
31-03-2005, 20:12
Högerklicka på de du inte vill ha kvar. Då får du upp alternativ, bl a "ta bort".
Min son hjälpte mig med det en gång,men tyvärr kommer jag inte ihåg hur vi gjorde.Det hjälper inte med högerklicka.Du kan later det vara ,om du inte öppnar adressen så försvinner den av sig själv efter en tid.Hos mig är det efter 20 dagar.
Mellan Media-knappen och Epost-knappen finns en knapp som heter Tidigare. Om du vänsterklickar på den så får du upp en lista med adresser som har besökts tidigare. Högerklicka och välj "Ta bort" på de du inte vill ha kvar.
CITAT (Betty @ 31-03-2005, 21:43)
Mellan Media-knappen och Epost-knappen finns en knapp som heter Tidigare. Om du vänsterklickar på den så får du upp en lista med adresser som har besökts tidigare. Högerklicka och välj "Ta bort" på de du inte vill ha kvar.
Åhhh!

Tack, tack! Har så länge undrat hur man får bort de länkarna!
Nu kan jag äntligen rensa bort felskrivningarna som alltid gör att jag kommer fel!
Jag får också Tacka och buga!
Det var så lite så...
*Felix matte*
31-03-2005, 21:37
CITAT (Betty @ 31-03-2005, 21:43)
Var finns de knapparna
*Felix matte*
31-03-2005, 21:39
Aha...nu kom jag på vad du menade... men då försvinner ju inte adresserna från "rullisten" ...tror det var dem gammelnalle avsåg.
I verktygsfältet högst upp. (på raden som börjar med bakåt-knappen)
själv använder jag favoriter o har de adresser jag vill gå till där o där hamnar inget om jag inte vill de haha
ninnisky
31-03-2005, 21:58
CITAT (oldwolfie @ 31-03-2005, 22:54)
själv använder jag favoriter o har de adresser jag vill gå till där o där hamnar inget om jag inte vill de haha
precis lika listig är jag
*Felix matte*
31-03-2005, 22:09
Om du har för många...eller icke önskvärda adresser i rullisten...ska du spara de du vill ha kvar... exempelvis klipper och klistrar du in dem i Wordpad...sedan går du in på
Verktyg högst upp på sidan...där väljer du
internet - alternativ och sedan
Rensa Tidigare ..klicka på den då är adresslistan tom och du kan sedan klistra in adresserna du sparat.
Jag får också då o då rensa adresslistan efter att barnen varit här och surfat
gammelnalle
01-04-2005, 14:10
Tack för alla svar!!! Skall försöka "åtgärda" listan i helgen... men min skärm (ME) verkar inte se ut som era... men Agnetas råd är väl det som jag får använda mig av...
Än en gång TACK!!!
Airamya
01-04-2005, 14:13
Jo du, brumbjörnen, det är Agnetas råd du ska använda dig av o när du ändå är inne i Internet-alternativen så kan du passa på o rensa alla cookies o tempfiler också
hänger på här...
"förlåt gammelnalle"
hur rensar man tex google?? om jag HAR sökt på Hoya på google så "ligger" det kvar...
KAN man få bort det???
jag vill INTE att man kan se vad jag letat på....
Om du skriver t.ex. 'h' (för hoya) så trillar det ju ner de alternativen du har på 'h'.... Sätt muspekaren på det du vill ta bort (utan att klicka!) - den blir blåmarkerad (iaf i min dator) och tryck på delete.
Låter ju som om jag förklarar för ett barn...
gammelnalle
02-04-2005, 16:53
Tack fjodor för DEN frågan... och särskilt tack till Berith för svaret....
Jag har länge undrat över just detta... hur man får bort alla "spår" man lämnar efter sig....

men ibland så drar man sig för att fråga....
trots min devis....
*Felix matte*
08-04-2005, 07:07
I Google listen väljer jag Options och där ser jag till att
Drop-down search history inte är förbockad....då sparas inga sökningar.
gammelnalle
08-04-2005, 07:48
*Felix matte*
08-04-2005, 07:54
gammelnalle
08-04-2005, 08:07
inte på min skärm......(MIN Print screen bild var dessutom för stor för att få med i mitt album )
men TACK iallafall!!
*Felix matte*
08-04-2005, 08:16
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.