Full version: Aj
Ani
Aj, hur många av er lider av träningsvärk efter det att solen har gjort vårentré?..smile.gif wub.gif
Sulawesii
Inte jag...... jag äter antibiotika...... sad.gif
Bettson
Inte jag heller:

Jag har suttit med foten på en pall hela påskhelgen.

För första gången på trettiotre år så har jag blivit trampad av en häst.
Förra gången var det av en häst som gick barfota.

Nu var det inte bara skor utan brodd också. Tån var lilasvart och det dunkar så snart jag sätter foten i marken. Gör tom ont när täcket ligger på foten.

Tur i oturen är att tån inte är bruten i alla fall. Sedan så fick kroppen lite tvångsvila också, det var kanske inte helt fel. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Inget ont som inte har något gott med sig.

Spik i foten????? jajamensan biggrin.gif
renate
Aj jaj jaj Bettson,det låter inget vidare.Jag vet exakt hur ont det gör.Slog med stortån mot en sten för några år sedan.Det var påskhelgen då med.
Nageln var blåsvart,efter påsken gick jag till doktorn som tog bort nageln.Dunkandet försvann och smärtan var inte så farligt.Efter ett år hade jag en ny,fin tånagel.
Ciczi
Jag har inte träningsvärk av trädgårdsarbete ännu. Beror på att jag har inte börjat. Jobbet har kommit emellan. Men i morgon vid lunch går jag av och är sedan ledig ända till måndag... så jag tänkte spendera helgen med att kratta barr. Trädgården ( 70%) är täckt av tallbarr, ett lager om ca 4-5 cm. Ser onekligen skoj ut när det börjar spira små saker mellan barrstråna.

Sedan måste jag hinna med att tvätta och städa och trots att jag inte ska jobba så måste jag göra det, men det handlar bara om ett par timmar vid datorn...

Ciczi
fruberglund
Har inte heller hunnit men från och med idag är jag arbetslös så nu jädrar ska det bli trädgårdsarbete smile.gif
Ciczi
Trist att vara arbetslös. Jag vet hur det är. Men desto mer tid kan man spendera i sin trädgård. wub.gif

Ciczi
lisselbo
Här är en som har träningsvärk efter att ha flyttat om alla plattorna i växthuset.
netaave
Jag har träningsvärk efter att ha gjort iordning uteplatsen, planterat penséer och Ranunklar. Burit krukor och lådor m.m.
Det kliar i fingrarna att få börja med sekatör och räfsa men här är det lite tidigt och lite för blött än.
Ewa L
I onsdags malde jag ner ett helt "berg" av grenar jag klippte från päronträden på sensommaren. Det blev 3 baby-badkar fulla.
På kvällen funderade jag om jag kanske var på väg att få influensa eller nå't, jag hade så konstigt ont i kroppen. Satte det inte alls i samband med arbetet. Skrattade gott och blev mycket lättad när jag insåg.

Krya på dig Bettson! Det gör ont, det vet jag. Visserligen var det en ko (barfota smile.gif ) jag blev trampad av en gång. Men de väger nog ungefär lika mycket.
Blomstertanten
Ont , det gör ont , det gör ont
*sjunger för full hals *
tongue.gif Fullt tillåtet att hålla för öronen !

sleep.gif Fast egentligen har jag inte ett dugg ont , möjligtvis lite solsveda på näsan. rolleyes.gif

Har bara suttit med näsan i vädret och njutit av solskenet ! wub.gif
farbror B
Har faktiskt en del träningsvärk, efter att ha gjort en ny rabatt och använt sk kantstenar, såna som man gör trottoarer med. Bara att släpa dem efter sej på kärran får benen att spaghetta sej efter ett tag, och lyfta dom rackarna.. (uppåt 120 kg) har gett mej skaplig träningsvärk i nacke och axlar.
Mjukade upp mej med lövräfsning efteråt wink.gif
stina
Jag tränar styrketräning hela året av den enda anledningen att jag ska orka med trädgårdsarbetet utan att få ont rolleyes.gif rolleyes.gif
farbror B
Oj, då har du starka muskler då smile.gif
AnnammA
...och jag föll på en av vinterns sista isfläckar, så att armen gick av och fick opereras. Numera kommer jag att få leva med en "skiftnyckel" och skruvar i handleden i resten av mitt liv...Men jag är på återbätttring och har klippt en del med vänster; förkultat med vänster(och liiiite höger)...Får väl gilla läget och njuta av att vara ledig länge från att jobba helgen.
Sulawesii
Vilken otur! sad.gif
farbror B
Nä men stackars.. onte roligt sad.gif
*skickar kram*
AnnammA
Det var väl någon mening med det hela... sleep.gif
...Och vad roligt att vara inne på forumet igen! biggrin.gif
Jag höll till här för en del år sedan, under annat namn(som jag glömt bort/förträngt sleep.gif )så jag är egentligen en nygammal medlem, innan 2002 - de'ni! rolleyes.gif
Kramar på er alla!
Nu ska jag ut och sola i det harrrliga skånska vårvädret!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
AnnA
Bettson
Är det någon som är bra på onda tår.

Blev trampad av hästen för en dryg vekca sedan. BLåsvart lilltå som dunkade så snart fotan var i läge mot golvet. Hat tillbringat stärre delan av påskhelgen med foten på en pall.

Jag tror nog att tå eländet förmodligen varit lite ut led. Första natten så satte jag mig att massera hur ont det än gjorde och då kom det ett litet klick som för all del inte var så litet. Efter det började svullnaden minska.

Röra på den kan jag ju så inget var brutet. Men...

När jag går barfota på golvet så kan lilltån liksom rulla in under foten så att jag själv trampar på den. Kan inte förklara bättre.

Precis när man rullar över i steget och lyfter häler så rullar tån in under foten. Jätteknepigt och gör fruktansvärt ont. FInns det något man kan göra?

Doktorn har minst tre veckors väntetid för akuta ärenden så det känns ganska lönlöst att sitta en timme i telefonkö. wink.gif
Bettson
HÖr och häpna, jag fick en akuttid hos doktorn. Undrens tid är inte förbi och det för en åkomma som nästan är lite löjlig.

Två tår är tejpade ihop med en tredje. Inget var brutet men känseln borta.

Nu fick jag lära mig något som jag inte hade en aning om.

Nervtrådar som blivit skadade kan tydligen växa ut igen. 1 mm på fyra dagar. Alltså borde jag ha känseln tillbaka om sisådär 40 dygn. Det rodde jag inte var möjligt men man lär så länge man lever. tongue.gif
farbror B
föreställer mej smärtan av att trampas av en häst.....

blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Skickar över lite sympati
Malvia
Aj, för att bli trampad av en häst.
I påskas klippte/ansade jag äppelträd och syrenhäck. I några dagar efteråt hade jag träningsvärk i armar och ben. Ovan vid såna rörelser, men nöjd med resultatet blev jag.
tongue.gif
Ani
..och nu värker det ännu mera. Att trilla från en stol är inte det klokaste jag har gjort. wink.gif Att försöka gräva trädgårdslandet med enbaart högerhanden utan stöd av vänsterarmen är .....svåååååååååååååårt. *suck*
*solis*
Mina revben värker av att jag har hostat i över 2 månader.
farbror B
Och jag som tänkte att jag skulle erbjuda lite massage till all värk, men verkar inte som någon har muskelvärk.. kan ju inte massera blåa tår, brutna armar och hostade revben... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon