Psykofarmaka
Har bestämt mig för att det ska flytta in någon slags klätterros, typ.....i min trädgård. Men som jag förstått så finns det nästan hur många sorter som helst att välja på.

Brukar de som finns på "vanliga" blommställen vara bra ?
Eller vad ska man tänka på?

Jag vill ju ha någon som växer upp ganska snabbt, lättskött, blommar hysat mkt, får gärna lukta gott.......tjaaaa, var det nått mera tro rolleyes.gif
Kajsa
Balsgårdsrosor
Här fyra svenska och friska rosor. Mycket härdiga. Men visst kan man köpa rosor hos en bra handelsträdgård, undvik varuhus. Sedan har dom inte lika många sorter som postorderföretagen för rosor har. Bor du i zon 3 så köp en klätterros för zon 4 så man har lite marginal, en kall vinter som vi haft i år visar det tydligt. Läs först om varje ros, många får alla möjliga sjukdomar. En del blommar en ggn, andra hela sommaren. Själv tycker jag att friskhet/härdighet går före doft, men kan man hitta allt så är det bra.
Titta på denna hemsidan www.floralinnea.com där hittar du massor av klätterrosor, men det står inget om sjukdomar, det får man söka efter själv, låna böcker eller fråga. Själv har jag dessa Etude, Aicha, Balder Irma, Anna, Flammentanz, Nevada och får Leverkusen i vår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon