Full version: Frilandshibiskus
rutis
Hejsan!

Jag har stt frilandshibiskus, men det verkar vldigt trgt med att det ska komma upp ngot? Ngon som har ngra erfarenheter att dela med sig av? Jag har stt tidigare och d fungerade det bra, men jag minns inte om det tog lng tid innan de tittade upp. Jag har inte s bra tlamod heller kan jag tillgga.... smile.gif
Caprice
Har bara erfarenhet av syriacus, den brukar behaga titta upp efter ca 2 veckor..

Kan underltta att bltlgga frerna innan sdd. Har dock aldrig gjort detta sjlv..

Frna ej stratifieras..

Caprice
Lady Hamilton
Jag har klippt min frilandshibiscus idag o skall frska rota ngra sticklingar
hr av dig framver om du r intresserad, lyckas jag med rotningen kan jag skicka en till dig rolleyes.gif
kerstin z5-6
har du den inne Hamilton ?
carolyn
Hej!

Jag har stt Frilandshibiskus alldeles nyligen, lade frna i blt ver natten, det gr jag fr vrigt med nstan alla frn, efter tre dagar tittade det frsta fret upp! Nu har fyra av fem sdda kommit upp, den verkar vxa fort ocks.

Hej
Caro
Zazu
CITAT (Hamilton @ 02-04-2005, 18:13)
Jag har klippt min frilandshibiscus idag o skall frska rota ngra sticklingar
hr av dig framver om du r intresserad, lyckas jag med rotningen kan jag skicka en till dig rolleyes.gif

om du lyckas s r jag ocks intresserad, *blinkblink*
hur gr det med lampborstarna frresten?

mvh zazu
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-04-2005, 18:30)
har du den inne Hamilton ?

unsure.gif Ja..... jag har den i ute rummet......
Den tappade alla blad i hstas, sedan har den sttt lite undanskymt,
och fr ngra veckor sedan brjade den f nya blad.
CITAT
om du lyckas s r jag ocks intresserad, *blinkblink*
hur gr det med lampborstarna frresten?

rolleyes.gif Sjlvklart fr ven du en!
sad.gif Med Lampborsten gr det inge bra.....(Jag mste vara den mest vrdelsa Lampborste odlare som finns........
kerstin z5-6
och jag har bgge sorter ute , Hibiscus mochetous vet jag klarar sig bra men syriacus testar jag sen i hstas tongue.gif
Zazu
CITAT (Hamilton @ 02-04-2005, 21:28)
sad.gif Med Lampborsten gr det inge bra.....(Jag mste vara den mest vrdelsa Lampborste odlare som finns........

det gr inge vidare fr mig heller, de envisas med att torka ihjl. laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-04-2005, 21:34)
och jag har bgge sorter ute , Hibiscus mochetous vet jag klarar sig bra men syriacus testar jag sen i hstas tongue.gif

ohmy.gif Dr jag kpte min syriacus sa de att den var bara hrdig till Zon 3

S drfr planterade jag den i en kruka o hade ute i sommras. Sedan nr det blev kallt tog jag in den
ohmy.gif Men du menar att den kan verleva ute?
kerstin z5-6
det dr med zoner testar jag alltid sjlv innan jag tror p det , tre gnger minst med samma vxt blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta r dock frsta ssongen , med syriacus ute ....
eftersom man har minst 3 zoner i sin trdgrd hoppas jag att den sitter p zon 3 stllet laugh.gif laugh.gif biggrin.gif wacko.gif
I consider all plants hardy, until I have killed them myself" .. var det nn klok som sa..
rutis
Mina vgrar fortfarande komma upp. Kanske frerna har frusit vid ngot tillflle... Jaja... nu r det vl frsent att skaffa nya, fr testa igen nsta r.

unsure.gif
kerstin z5-6
Frusit tror jag inte det klarar de , men dremot kan de vara dda , omogna infertila fr .. hnder ibland ven frn firmor
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-04-2005, 12:33)
det dr med zoner testar jag alltid sjlv innan jag tror p det , tre gnger minst med samma vxt blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta r dock frsta ssongen , med syriacus ute ....
eftersom man har minst 3 zoner i sin trdgrd hoppas jag att den sitter p zon 3 stllet laugh.gif laugh.gif biggrin.gif wacko.gif
I consider all plants hardy, until I have killed them myself" .. var det nn klok som sa..

Hur gr det Kerstin z5-6? Har din syriacus klarat sig
smile.gif Jag r nyfiken!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon