Full version: Potatis -
*Eko*
Hej
Har ngon av er prvat att odla potatis i hink? I s fall fr ni grna frse mig med tips! rolleyes.gif
sa, mlardalen zon 2
Inga problem att odla potatis i hink. Jag brukar frkultivera potatisen(friskt utsde) i krukor inomhus s att det blir plantor. Sedan fyller jag hinkar (med drneringshl) ungefr till hlften med jord och planterar mina plantor nr potatisen vxer s fyller jag p mera jord. Potatisblasten tl ingen frost s man fr starta med hinkodlingen nr det passar dr man bor och efter vilka mjligheter man har. Har man en frostfri balkong/uterum eller vxthus med vrmeflkt i kan man starta ganska tidigt. Medans potatisen vxer vattnar man och ger lite gdning.
*Eko*
Tack sa i Mlardalen, zon 2 rolleyes.gif
L8 B.
S gr jag ocks men jag har ocks kopplat in en flkt som blser ngra timmar om dagen. Blasten blir inte lika gnglig och svag d - och s blir det lite svalare just dr tongue.gif
*Felix matte*
Jag har en hink med potatis p tillvxt just nu...inomhus...blasten ser lite kul ut...spenslig...ville testa hur inomhusodling funkar tongue.gif biggrin.gif
Betty
Jag odlar ocks potatis i hink. Men jag har aldrig provat att frodla den i krukor frst, det ska jag testa i r, d kanske man fr ett kok lite snabbare.
Hller fr din inomhusodling Agneta! biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon