Hej Har ngon av er prvat att odla potatis i hink? I s fall fr ni grna frse mig med tips!
sa, mlardalen zon 2
01-04-2005, 18:01
Inga problem att odla potatis i hink. Jag brukar frkultivera potatisen(friskt utsde) i krukor inomhus s att det blir plantor. Sedan fyller jag hinkar (med drneringshl) ungefr till hlften med jord och planterar mina plantor nr potatisen vxer s fyller jag p mera jord. Potatisblasten tl ingen frost s man fr starta med hinkodlingen nr det passar dr man bor och efter vilka mjligheter man har. Har man en frostfri balkong/uterum eller vxthus med vrmeflkt i kan man starta ganska tidigt. Medans potatisen vxer vattnar man och ger lite gdning.
*Eko*
02-04-2005, 16:04
Tack sa i Mlardalen, zon 2
L8 B.
05-04-2005, 10:17
S gr jag ocks men jag har ocks kopplat in en flkt som blser ngra timmar om dagen. Blasten blir inte lika gnglig och svag d - och s blir det lite svalare just dr
*Felix matte*
05-04-2005, 22:46
Jag har en hink med potatis p tillvxt just nu...inomhus...blasten ser lite kul ut...spenslig...ville testa hur inomhusodling funkar
Betty
05-04-2005, 22:58
Jag odlar ocks potatis i hink. Men jag har aldrig provat att frodla den i krukor frst, det ska jag testa i r, d kanske man fr ett kok lite snabbare. Hller fr din inomhusodling Agneta!