Rossi
Jag vet att det r svrt att sga vad det kan vara fr sort nr den inte blommar men den hr har s speciella, tjocka, blad s jag tnkte att det kanske finns ngon som vet vad det r fr sort? Jag r inte helt sker men jag har fr mig att den hette ngonting p a. Hoya a....... Namnet stod bara p en lapp i butiken och det fljde inte med ngon etikett och s glmde jag bort det hela. Det r nog en tv r sedan och den hr Hoyan var ltt misshandlad redan nr jag kpte den och den har levt ett rtt pvert liv men nu har jag lagt lite mer omsorg och mda p den och den har nu brjat att skjuta nya blad s kanske, kanske den t.o.m. snart blommar!

libra
Hej. Vill bara ge dig ett tips, g in p hem.passagen.se/clubhoya
ev. kan du hitta svaret dr.
maimiti
Det r en Hoya obovata. Den r ganska lttblommad nr man vl ftt den att trivas. Lt den st skapligt ljust och torka ut en aning mellan vattningarna. Gdsla grna ngon gng ibland ocks s ska den nog blomma ocks.
Rossi
CITAT (maimiti @ 01-04-2005, 19:19)
Det r en Hoya obovata.

Tusen tack fr svaret Maimiti! Vad du kan!!!!

Jag skte p google bild och visst r det en obovata! Mmm, vad sta blommorna ser ut! Hoppas att jag snart fr se dem p min Hoya!

Jag har den stende i ett sderfnster och den har varit halvt dd vid ett par tillfllen men fr ett tag sedan fick den ny jord och lite mer sktsel s nu verkar den att trivas.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon