Åsa, mälardalen zon 2
Upptäckte att det var ganska varmt i jorden i mitt växthus, enligt jordtermometern var det +7 så nu har sådderna börjat. Idag sådde jag (i växthuset):

Kyona Mizuna
Spenat Bloomsdale LS
Rädisa Cherry Belle
Sockerärt Oregon sugar pod
Cossallat Blushed Butter
Cossallat Parris Island
Huvudsallat attraktion
Vintersallat/fältsallat Hollands Breedblad
Kryddkrasse Wrinkled crinkled cress
Kryddkrasse Stamm 10

Så nu får inte vintern komma tillbaka.
Annlo
Åhå, vad modigt! laugh.gif
Fast det är klart du bor ju i zon 2...
Här i zon 3-4 väntar jag nog lite.
Du har väl inte ett isolerat växthus?

Har för mig att du berättade om det förra sommaren när jag planterade min Himrod (var in o tittade i ditt album, vad sugen man blir på vindruvor!).

Appropå den, har vattnat lite på min samt skyddar den lite mot solen, vad gör du för din fina himrod nu på våren?

Annlouice
Åsa, mälardalen zon 2
Nä växthuset är inte isolerat och det är ett glasväxthus, men jag lägger fiberduk över sådden och det brukar fungera bra med tidig sådd. Ibland har jordtemperaturen varit uppe i +5-7 redan i mars det har då hänt att jag sått då med. De växtslag jag sått är sådana som klarar tidig sådd.

Med Himroden gör jag just ingenting jag har skottat in snö i växthuset under vintern så marken är fuktig där inne så jag behöver inte vattna. Jag har dörren till växthuset lite öppen så att temperaturen ska bli lite jämnare så vinrankan inte spirar för tidigt.
torvan
I morgon sätter vi igång med bygget av vårt Florum växthus! Håll alla tummar att jag fixat grunden rätt wink.gif torvan
åsgård
CITAT (torvan @ 01-04-2005, 21:46)
I morgon sätter vi igång med bygget av vårt Florum växthus! Håll alla tummar att jag fixat grunden rätt wink.gif torvan

Grattis
Kan bara säga att den som väntar på något gott,väntar inte för länge.
MVH/Kenneth (lycklig ägare av Florum)
PS
Har idag också vattat upp min halvpall i huset, så imorgon blir det sådd här med. Resten blir allt hink
DS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon