Full version: Stt i vxthuset idag
sa, mlardalen zon 2
Upptckte att det var ganska varmt i jorden i mitt vxthus, enligt jordtermometern var det +7 s nu har sdderna brjat. Idag sdde jag (i vxthuset):

Kyona Mizuna
Spenat Bloomsdale LS
Rdisa Cherry Belle
Sockerrt Oregon sugar pod
Cossallat Blushed Butter
Cossallat Parris Island
Huvudsallat attraktion
Vintersallat/fltsallat Hollands Breedblad
Kryddkrasse Wrinkled crinkled cress
Kryddkrasse Stamm 10

S nu fr inte vintern komma tillbaka.
Annlo
h, vad modigt! laugh.gif
Fast det r klart du bor ju i zon 2...
Hr i zon 3-4 vntar jag nog lite.
Du har vl inte ett isolerat vxthus?

Har fr mig att du berttade om det frra sommaren nr jag planterade min Himrod (var in o tittade i ditt album, vad sugen man blir p vindruvor!).

Approp den, har vattnat lite p min samt skyddar den lite mot solen, vad gr du fr din fina himrod nu p vren?

Annlouice
sa, mlardalen zon 2
N vxthuset r inte isolerat och det r ett glasvxthus, men jag lgger fiberduk ver sdden och det brukar fungera bra med tidig sdd. Ibland har jordtemperaturen varit uppe i +5-7 redan i mars det har d hnt att jag stt d med. De vxtslag jag stt r sdana som klarar tidig sdd.

Med Himroden gr jag just ingenting jag har skottat in sn i vxthuset under vintern s marken r fuktig dr inne s jag behver inte vattna. Jag har drren till vxthuset lite ppen s att temperaturen ska bli lite jmnare s vinrankan inte spirar fr tidigt.
torvan
I morgon stter vi igng med bygget av vrt Florum vxthus! Hll alla tummar att jag fixat grunden rtt wink.gif torvan
sgrd
CITAT (torvan @ 01-04-2005, 21:46)
I morgon stter vi igng med bygget av vrt Florum vxthus! Hll alla tummar att jag fixat grunden rtt wink.gif torvan

Grattis
Kan bara sga att den som vntar p ngot gott,vntar inte fr lnge.
MVH/Kenneth (lycklig gare av Florum)
PS
Har idag ocks vattat upp min halvpall i huset, s imorgon blir det sdd hr med. Resten blir allt hink
DS
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon