Full version: Övervintrade växter
anira
Hur ska jag sköta övervintrade växter som står på min balkong? Jag har bla kaukasisk fetblad som börjar få nya blad - ska jag klippa bort det gamla fast det sitter friska blad i "toppen"? Sen har jag några små sticklingar en rönn, vinbär och en spirea. Till sist har jag tre pioner - två som jag grävde upp i mina föräldrars trädgård, de har börjat titta upp, och en som jag köpt. (Det är pionerna som börjat titta upp, inte mina föräldrar... tongue.gif )

Har någon tips på hur jag ska sköta mina små skyddslingar? Tacksam för alla tips.
Em_I_Am
CITAT
Till sist har jag tre pioner - två som jag grävde upp i mina föräldrars trädgård, de har börjat titta upp, och en som jag köpt. (Det är pionerna som börjat titta upp, inte mina föräldrar...  )

Går det att ha pioner i kruka?? DET hade ju varit hur fint som helst *vill ha* wub.gif
anira
Jag har för mig att jag läst någonstans att det går bra med pion i kruka så jag tänkte försöka. De har ju i alla fall överlevt vintern, en av krukorna hade jag inte ens brytt mig om att packa in, så det bådar ju gott. Får skriva i sommar och berätta om de växt till sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon