Full version: Vaken
zaaritha
Usch--vad jag önskar jag kunde få sova!!
Känns så j-a hopplöst!
yla
för mej brukar det fungera med en talbok vid sängen då somnar jg snällt o somnar jag inte så får jag höra en bra bok
hoppas du fått nån sömn inatt
Berit
CITAT (oldwolfie @ 02-04-2005, 07:41)
för mej brukar det fungera  med en talbok vid sängen  då somnar  jg snällt o somnar jag inte så  får jag höra en bra bok
hoppas  du fått nån sömn inatt

Samma här. Funkar bra för mig också. Dessutom bättre än piller.

mvh
Berit
Airamya
Zaaritha, du är ofta vaken på nätterna... Får jag fråga vad detta beror på?
Jag vaknade vid tre-tiden inatt, utan anledning och det var mycket förvirrande då jag brukar sova som en sten nätterna igenom. Låg vaken en bra stund så då kunde jag lika gärna planera färgsättningen i hallen, vilket ledde till att jag låg vaken ännu längre (för det ledde till planering av färgsättning av hela huset...) men somnade om såsmåningom (jag hann aldrig färgsätta övervåningen... ).
Men jag ser ofta att du haft vaknätter, Zaaritha. Är det värk som håller dig vaken? Eller sömnsvårigheter av annan sort?
zaaritha
Det är värk! kronisk muskelfästesinflammation...... unsure.gif
*Felix matte*
Stackars dig zaaritha..har du testat med avslappningsband...
jag har ett som jag fick av barnen och jag har ännu inte hört hela...somnar innan det är slut.
Iofs så är det inte så bra att somna "mitt i alltihopa" det sa sjukgymnasterna... men jag har då inte mått dåligt av det. wub.gif
zaaritha
Jepp--fick ett avslappningsband av terapeuten på läkarstation--funkar ej!! sad.gif
Airamya
Kronisk muskelfästesinflammation?
Det låter ont... sad.gif

Hm, får jag skicka dig Reiki? Det kan inte bota men kanske kan det mildra. Jag har dock en policy att jag ger aldrig reiki utan mottagarens tillstånd.

Så, får jag?
zaaritha
Naturligtvis får du det!! Jag tror på det......
Airamya
Jag kommer att maila dig om detta. Tack smile.gif
zaaritha
Tack själv!!
netaave
Är det SLE du har Zaarita?
Christoffer
Provat glukosamin mot värken?

Föda med tryptofan i? Serotonin ska tydligen mildra värk, inte bara
nervsmärtor (alltså fysiska grejer).
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 02-04-2005, 01:57)
Usch--vad jag önskar jag kunde få sova!!
Känns så j-a hopplöst!

Har du testat Glucosamin...syrran min som sitter i rullstol sen hon var liten...
har haft stor hjälp av det preparatet..hennes ben och fötter var enormt uppsvällda tidigare men har nu minskat till ungefär halva wub.gif
amaira
Du kanske redankänner till SmärtVärkstaden?

*varsam tröstekram*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon