Kan ni kolla på bilderna i mitt album och hjälpa mig med vad som ska BORT
Vi köpte hus i höstas, så detta är första våren med trädgård...
ditt album måste aktiveras innan vi kan se det
Eh... trodde jag gjort det... hm...
Hur gör man då?
Åsa, mälardalen zon 2
02-04-2005, 13:24
Du går in i din kontrollpanel (hittas högst upp till vänster) och uppdaterar din profil, det finns en ruta där dom du fyller i ditt användarnamn i albumet.
NU SÅ

Tack!!!!!!!
undrar om den första kan vara praktlysing kanske e de fler runtikring
tänker på de till höger
Smekajsa
02-04-2005, 14:31
Jag skulle ge trädgården en säsong så du ser vad som finns
och sedan bestämma vad som ska bort !!
kerstin z5-6
02-04-2005, 19:17
Dina bilder visar perenner -nyvakna sådana som du lugnt kan låta vara kvar -Vilka är dock lite tidigt att säga då det kan vara flera olika arter åtekom gärna när de blivit lite större
Är det inget utav det som är Kirskål?
Förra året satte jag in bilder här och ni hjälpte mig med vad som fanns där då. Och då sa någon att där var mycket Kirskål...
Jag gissar hej vilt på liljor och aklejor på ettan och på tvåan gissar jag: daglilja!
(tro för guds skull inte på mig, jag gissar nästan alltid fel, men man kan ju pröva!)
Annlouice
Åsa, mälardalen zon 2
02-04-2005, 19:37
De 2 bilder som finns i albumet visar inget kirskål (och de växter man ser där ser inte ut som ogräs)men det kanske är lite tidigt här har inte kirskålen börjat spira än.
zaaritha
02-04-2005, 23:03
Ta ej bort skotten! Är inte ogräs!!!!!
Kattgräs
03-04-2005, 09:35
Kirskål ser absolut inte ut så där. Bladen sitter "tre-och-tre", kolla här:
länk till den virtuella floran och det syns redan när de är små (fast liksom ihopvikta).
Anna i Örsjö
03-04-2005, 09:52
Jag tror att de högra knopparna på första bilden är en kärleksört. Min kärleksört ser ut så där nu. Jag håller med smekajsa ge trädgården en säsong eller två för att visa vad där finns. Vi flyttade in i september -99 och sommaren 2001 hade jag akleja i rabatten som jag inte vet var den kom ifrån.

Fröer kan tydligen ligga vilande i jorden och gro när man har rört om i den. Rätta mig om jag har fel.
MVH Anna i Örsjö
snofsan
08-04-2005, 22:16
Mina dagliljor ser ut precis som på bild 2.
Vet inte om det finns fler växter som i det stadiet ser likadana ut.
Vänta och se.
Snofsan
Det till vänster på första bilden ser ut som nåt ogräs jag brukar ha i rabatten...vet inte vad det heter men....de andra bladrosetterna ser ut som kärleksört som Anna skrev
På bild 2 så ser de där stora bladrosetterna runtom "huvudfiguren" ut som kungsljus...fina men frösår sig kopiöst om man inte aktar sig...
Ja, det till vänster på första bilden ser utsom ett vansinnigt ogräs jag har. Den sprider sig med rotstockar och är omöjlig att bli av med. Fast blommorna är iof fina... Till höger på bilden skulle jag gissa på kärleksört.
Bild 2 är min gissning daglilja, min ser ut sådär nu. Fast detta är ju bara gissningar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.