Annlo
Har varit på trädgårdsmässa i dag i Örebro...
Massor med folk, massor med blommor!
Köpte bara lite smått, några pelargonsticklingar, stjärnflocka och dahliaknölar.

Blir lite stirrig när jag kommer bland så mycket folk, går o irrar, kommer mig inte för att handla, men väl hemma kommer jag på massor vad jag vill ha!

Smög förbi Adrians hörna, men det var så mycket folk så jag stannade aldrig till!
Poppis kille! biggrin.gif Eller är det blommorna? laugh.gif

"Småpratade" lite med Lasse Anrell också (han sålde sin bok där), vid pelargonhörnan, han visade mig sin favoritpelargon sleep.gif

Annlouice
mollys_matte
Jag smög också förbi Adrians hörn, var massor med folk, fast kikade lite på de söta flugtrumpeterna som var lite röda, min är ju bara tråk-grön (och lite brun där den är lessen) rolleyes.gif
Skulle köpt en Lilja som var så häftig, men den dyker säkert upp på fler ställen...
adrian
jamen, ska ni inte komma fram och hälsa ens... biggrin.gif

(fy på er...)

Jag har inte hunnit äta någon lunch där borta alls, eller sitta ned på en stol.
Men kul är det.. smile.gif
Yin o Yang
[QUOTE=adrian,03-04-2005, 07:26]jamen, ska ni inte komma fram och hälsa ens... biggrin.gif
QUOTE]
jag kom i alla fall fram och hälsade, t o m tog i hand biggrin.gif .
Det var gräsligt mycket folk, så jag gav upp före kl 11.00 blink.gif . Avskyr när man inte kan röra sig i sin egen takt eller gå vart man vill mad.gif . Blev bara inköpt ett par julrosor och några roliga fröpåsehållare. Såg en skymt av Anrell rolleyes.gif
Sulawesii
smile.gif Även jag "smög" förbi Adrians hörna. Hade egentligen velat kolla in växterna, dom var ju helt otroliga! Men, alla människor runt köttätarna avskräckte.

Köpte bl a Pelargoner: Bornholm och Pine. Egentligen är jag inte speciellt intresserad av Pelargoner, men jag gillar bladverken på dessa! Kanske kommer jag nu att hamna i ytterligare ett träsk..... skulle inte förvåna mig ett dugg.
marigt
var där i lördags, blev lite besviken på att det var nerdraget, större förra året. Hittade lite lökar och blommor ska bara hitta nåt bra ställe, det börjar bli fullt. Jag kan inte bara trycka ner dem, vill att det ska passa in hyfsat.
Lite ommöblering väntar. Jag längtar så efter att vara ute och greja, tyvärr så blir det mycket ogräs också som kräver sin tid.
Yin o Yang
CITAT (marigt @ 04-04-2005, 09:05)
blev lite besviken på att det var nerdraget, större förra året.

Jag blev också besviken i år - upplevde mässan som mycket mindre än tidigare sad.gif . Då fanns mycket fler "roliga" utställare med
Sulawesii
Håller med om att det var bättre och större (?) förra året. För plånboken var det iofs bra, gjorde av med tillräckligt ändå....
adrian
Jag har ont i munnen och ryggen efter mässan... wacko.gif biggrin.gif

Jag pratade vaje dag och hann inte äta lunch någon dag, det var många som frågade om växterna och en del kom för att berätta om hur stora deras hade blivit samt vad de fångat.. smile.gif

Sam ville mata en stor Miranda med sin leksaks larv.. tongue.gif

Det stämmer att det var mindre besökare detta år, varför vet jag inte...

Om det beror på marknadsföringen eller utställarna, jag tyckte inte det var så mycket mindre i år, men jag hann ju inte gå iväg någonstans tyvärr...

(någon gång vore det kul att få gå omkring och titta... smile.gif

Nu ska jag iväg till Älvsjö mässan och babbla igen, så ni som inte var i Örebro kan få lukta på min Flava blomma däruppe... tongue.gif

Den kändes lång väg i mässhallen... smile.gif
cinis74
Jag tänkte lämna min sambo i din monter på torsdag. Brutala blommor är de enda han gillar. tongue.gif laugh.gif
lilla mamma
Adrian, Var det din blomma som luktade hönsdynga i den bortre delen av hallen?

Nej, besvíken blev jag i år. Jovisst, det var bra för ekonomin, men inte var det som för två år sedan. Och, holländarna har de invaderat mässan?

Lökar, knölar i mängd. Och så Adrian.. inte hann jag stanna där när ungarna och min utarbetade man drog förbi i sin jakt på en sittplats.

Och, K-rauta tillhör de trädgårdsmässor egentligen. Mindre bygg och mer blommor nästa år tack!
Anita
Sulawesii
Var K- rauta där? Dom missade jag.
adrian
CITAT (cinis74 @ 05-04-2005, 14:36)
Jag tänkte lämna min sambo i din monter på torsdag. Brutala blommor är de enda han gillar. tongue.gif laugh.gif

Hej, var det du som ville gå hela tiden? tongue.gif
adrian
CITAT (lilla mamma @ 05-04-2005, 18:09)
Adrian, Var det din blomma som luktade hönsdynga i den bortre delen av hallen?

Nej, besvíken blev jag i år. Jovisst, det var bra för ekonomin, men inte var det som för två år sedan. Och, holländarna har de invaderat mässan?

Lökar, knölar i mängd. Och så Adrian.. inte hann jag stanna där när ungarna och min utarbetade man drog förbi i sin jakt på en sittplats.

Och, K-rauta tillhör de trädgårdsmässor egentligen. Mindre bygg och mer blommor nästa år tack!
Anita

Holländarna tar nog över mässorna med sina lökar en dag... biggrin.gif

Min flava luktar inte "hönsdynga" kanske kattpiss, men inte hönsdynga... tongue.gif

Näe, det är stressigt på mässorna, fy 17..smile.gif

Jag jobbade ju på K-rauta förra året så nopg blev jag förvånad när de dök upp...(?).

Jag trodde jag skulle slippa dem... biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (adrian @ 05-04-2005, 19:58)
Jag jobbade ju på K-rauta förra året så nopg blev jag förvånad när de dök upp...(?).

Jag trodde jag skulle slippa dem... biggrin.gif

ohmy.gif Tänk jag som trodde att du hade en bror som jobbade där ! sleep.gif
Såg dig där en gång och tänkte : Det var värst vad han var lik Adrian , kan han ha en tvillingbror ? Sen tyckte jag nog att han såg lite äldre ut så jag utgick från att det var en äldre bror !
Och så var det du ! tongue.gif
Annlo
CITAT (Blomstertanten @ 06-04-2005, 08:24)
Såg dig där en gång och tänkte : Det var värst vad han var lik Adrian , kan han ha en tvillingbror ? Sen tyckte jag nog att han såg lite äldre ut så jag utgick från att det var en äldre bror !
Och så var det du !  :P

Här är vi ärliga minsann biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
....o roliga!!!

Annlouice tongue.gif
Blomstertanten
Ärlighet vara längst ! sleep.gif
cinis74
CITAT (adrian @ 05-04-2005, 19:55)
CITAT (cinis74 @ 05-04-2005, 14:36)
Jag tänkte lämna min sambo i din monter på torsdag. Brutala blommor är de enda han gillar.  :P  :lol:

Hej, var det du som ville gå hela tiden? tongue.gif

Nope, jag var inte i Örebro men kommer till Älvsjö i morgon. Jag gillar också dina växter men för sambons del så är allt annat än Brutala Blommor tjafs. blink.gif

Så ser du en lång ranglig sak dräglandes i din monter under flera timmar i morgon är det han. tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon