lilla mamma
02-04-2005, 18:18
Se här vad min älskade man kom hem med i dag, helt utav sig själv.

ps Vilken orkidee är det? SCH, säg det inte högt för han trodde att jag visste det så vill någon skvallra i mitt öra?
Åsa, mälardalen zon 2
02-04-2005, 18:27
Jag är ingen expert på orkideer men det ser ganska likt ut som någon Oncidium och de brukar vara ganska lättodlade och står gärna ute på sommaren till en bra bit in på hösten.
Blomstertanten
02-04-2005, 18:58

Avundsjuk , jag blir så avundsjuk *sjunger *
Vill ha både orkideén och en sådan man
Jag tror också att det är en Oncidium.
GoSatta
02-04-2005, 19:09
den ser dock lite svältfödd ut (brukar dom iof göra när dom kommer från butik) Men när bulberna är så pass skrynkliga så brukar dom iite klara av att blomma lika länge. Så håll koll pp vattningen och låt den inte torka ut för länge för då kommer blommorna ramla av. Dom flesta oncidium blommer inte heller om lika snabbt som tex. phalenopsis så man kan få vänta rätt länge på nya.
min incidium som blommade kortast tid är 5 dagar längst tid är uppe i tre månader, den blommar fortfarande och är inne på sin tredje stängel som bara har ersatt den som precis höll på å vissna.
då säger jag att det är en odontoglossum, väldans vacker.
mvh zazu
*Felix matte*
02-04-2005, 19:47
Visst blir man glad när man överraskas
jag fick tre mörkröda sammets häromdagen
lilla mamma
02-04-2005, 20:11
han sitter nu som en stolt tupp och idag lovar jag att han är min tupp.
zaaritha
02-04-2005, 20:46
Min gubbe kommer inte hem med krukväxter--kan bero på att vi har både
högt o lågt o överallt!!
Däremot, får jag ofta rosor o nu på våren tulpaner!
Blomstertanten
02-04-2005, 20:54
CITAT (lilla mamma @ 02-04-2005, 21:11)
han sitter nu som en stolt tupp och idag lovar jag att han är min tupp.

Då får vi döpa om dig till hönsmamma då
AvalonC
02-04-2005, 21:15
Du har väl hört talas om den nya reglen på odlaforumet...
Om någon har en snäll man, så måste hon dela med sig av honom till de andra på forumet...
(tycker ni inte... *ler jättestort*)
Eller åtminstånde lära ut hur man fostrar en man att älska en så mycket att han kommer med presenter på det sättet...
*Felix matte*
02-04-2005, 21:22
CITAT (AvalonC @ 02-04-2005, 22:15)
Eller åtminstånde lära ut hur man fostrar en man att älska en så mycket att han kommer med presenter på det sättet...

:D [/color]
fostra???? fattar inte
tror du inte att män också har hjärna, hjärta och känslor... vad jag förstår så är de inte ufon.
gammelnalle
02-04-2005, 21:38
AvalonC
02-04-2005, 22:16
Fostra ska det vara i mitt tidigare inlägg...
Och jag tycker att man ska ge presenter lite då och då... behöver inte kosta något... kan vara en blomma som man hittat på vägen hem från jobbet i diket, eller som min pojkvän brukar hitta runda saker i barken på träd... vet inte vad de heter... men han älskar att göra iordning dem och ge dem till mig...
Jag sparar alla för de betyder att han ger något från sitt hjärta...
zaaritha
02-04-2005, 22:36
Ja--vad det än är--så är det fint!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.