Full version: Vad har hänt!
Boxer
I onsdags lyfte jag på locket till en pallkrage och fann att två krukor med iris blommade för fullt. wub.gif

Jag tog fram dom på trappan.

Men morgonen efter var den ena krukan totalt avbetad. sad.gif

För mig var det självklart att rådjuren hade varit framme, så jag flyttade den orörda krukan in mot väggen och bakom påskliljor.

I morse när jag vaknade, satt katten i fönstret och ryckte på svansen = spännande.

Där fick jag se en skogsmus som sprang runt på trappan.

Hopp upp i krukan med iris...ett bett så föll en iris...ner igen...titta upp tyket mot mig i fönstret...upp i krukan igen....(människan i fönstret är både paralyserad och fascinerad)....hugger av en blomma till...ner på trappan igen...putsar nosen....upp i en annan kruka och fäller en viol....ner igen...upp i iriskrukan för tredje gången...den tvåbenta reagerar och släpper ut katten.

Som tur är blink.gif fick inte min katt tag på musen, som trots de helt meningslöst avknipsade blommorna, var otroligt söt, rolig och underhållande. wub.gif
TeliaNet
inte visste jag att möss var så intelligenta, men nåt är det bra för.
netaave
Festligt!
Vi har en liten husmus boendes i en mur i garagenedfarten, jag brukar sitta i köksfönstret och titta när han pilar mellan sin bostad och bort till fågelstugan där han förser sig av vad fåglarna tappat. Samma väg varje gång år efter år, vi har funderat på att rovdjurssäkra hans väg, men har inte kommit på hur. tongue.gif
messermark
Var glad att ni bara har en eller två, här har vi haft musinvation.
All potatis i källaren var bara kasta bort, tuggat på var enda en, fick inte ens till sättpotatis sad.gif De river ner sakerna från hyllorna i källaren och runt fågelbordet är det underminerat av alla gångar de gjort....
Visst e de söta men inte i de mängderna vi har haft....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon