Full version: Någon som vet.....
lisselbo
Fick syn på en ensam stackare under en buske.
Nå´n som vet vad den heter?
Den växer i grus.

Ina
En krokus är det ju, men om den har nåt "specialnamn" vet jag inte... Peta ner fler där så den får lite sällskap! smile.gif
yla
e de inte en tidlösa wub.gif fast de e ju enkrokus på nå sätt kanske va
e inte säker wub.gif
Ina
Tidlösa blommar på hösten - krokusar på våren
yla
vårkrokus

ja jag hade på känn att jag hade gissat fel
men här e svaret rolleyes.gif
lisselbo
Får tacka för svaren. Är pinsammt dålig på vad som kommer upp i trädgården.
mvh Marie
Blomstertanten
CITAT (Ina @ 03-04-2005, 14:53)

sleep.gif Det finns faktiskt Tidlösa (eller Nakna jungfrun) som är vårblommande !
Det finns även höstblommande krokusar !

Man kan se skillnad på dom genom att räkna ståndarna. Krokus har 3 ståndare medan tidlösan har 6 ståndare.
yla
CITAT (Blomstertanten @ 04-04-2005, 09:08)
CITAT (Ina @ 03-04-2005, 14:53)

sleep.gif Det finns faktiskt Tidlösa (eller Nakna jungfrun) som är vårblommande !
Det finns även höstblommande krokusar !

Man kan se skillnad på dom genom att räkna ståndarna. Krokus har 3 ståndare medan tidlösan har 6 ståndare.

åhå va kul så då hade jag ändå inte helt fel i mina tankar de gläder mej
hehe
tackar för de laugh.gif laugh.gif
yla
nå här är nu den lilla som blommar hos mej nu o ibland på hösten den har alltid funnits här på torpet o jag har kallat den tidlösa men nu får ni experter tala om för mej vad den heter o vem det är
som sagt den har funnits alltid o det betyder minst femti år ialla fall o vem som satt dit den har jag ingen aning om för före mej vet jag inget
yla
nu har jag hittat en bild p en tidlösa på nätet så nu ser man skillnaden på antalet ståndare o min är en krokus då
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon