Louise i Göteborg
03-11-2002, 15:51
Läste här nån'stans att det var en timmes time-out gräns för inlggning. Det tolkade jag som att om jag glömde att logga ur och bara stängde ner min burk skulle min inloggning försvinna efter en timme.
Jag var inne i natt (loggade inte ut) och när jag nu gick in var jag fortfarande inloggad.
Finns det nån' inställning jag kan ändra på?? Jag tror mig om att vara ganska slarvig och detta händer säkert igen.
Britt-Marie i Bohuslän
03-11-2002, 16:36
Jag brukar aldrig logga ut så det ska bli intressant att läsa om man bör logga ut och varför?
När man loggar in får man ju svara om man vill bli ihågkommen nästa gång man besöker forumet. Kanske att det har med saken att göra, om man säger nej där kanske man blir utloggad när man varit borta en timma eller så... Vi får nog svar i sinom tid av nån expert!
Louise i Göteborg
05-11-2002, 09:04
Hallå Ingemar
Vi begriper inte detta, hjälp oss
Ingemar
05-11-2002, 09:35
När du loggar in finns där en ruta: "Vill du logga in automatiskt."
Väljer du "Ja" där kommer du att vara inloggad oavsett hur lång tid som går. Och loggas in automatiskt nästa gång du kopplar upp dig.
Väljer du "Nej" loggas du ut efter en timme om du inte är aktiv i forumet under den tiden (det innebär att du inte får klicka på någon länk eller göra någonting alls i forumet utan bara ha sidan uppe). Försöker du sen efter att det gått en timme tex. skicka ett inlägg kommer du att få logga in på nytt.
Testa att logga ut och logga in på nytt så ser du alternativen.
Jag rekommenderar dock att man alltid väljer "Ja" om det inte är så att man bara tillfälligt lånar en dator någonstans. Det värsta som kan hända är att någon hemma/på arbetsplatsen skriver i ditt namn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.