Full version: Skadad guldpalm?
Bessie
Jag och palmer har ingen bra relation bakom oss. Jag fick en bergspalm en gng, men den led i den torra luften och fick till slut spinnkvalster. Men hrom dagen tnkte jag brja p nytt eftersom guldpalmer ska vara s bra fr inomhusluften, s jag kpte en liten planta fr en billig penning. Men nu brjar jag undra om det var en s bra id i alla fall, eftersom den har nlsticksstora brunsvarta prickar p bladskaftens nedre del och under foderbladen. Och som sagt r jag inget vidare p palmvxter, s om nn kan bertta fr mig om guldpalmens bladskaft ska se ut s dr, om det r ett sjukdomstecken eller om jag till och med har burit hem ngot med ohyra p frn blomsteraffren, skulle jag bli vldigt lycklig. Jag ser i alla fall ingenting som kryper omkring p den.

Jag frskte googla, men fick bara upp en massa sidor om filmfestivalen i Cannes, och Blomsterfrmjandets sidor verkar ligga nere.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon