Psykofarmaka
Fick ju ärva tre krukor med diverse änglatrumpeter och hittills har de väl växt ganska så hyggligt. I den ena krukan ser det tyvärr ganska dött ut...men i de andra två blir det stora fina blad iaf tongue.gif

Men nu till min fråga........det ser ut som något tagit sig några smakprov på några av bladen ohmy.gif ......vem kan det vara ? Jag ser ingen ohyra wink.gif

En annan fråga......det såg ju lite dött ut i ena krukan. Kan det vara att man vattnat för mkt ? Den ena av skjälkarna är nämligen lite sladdrig...alltså, den ser inte uttorkat ut. Kan man torka ut ängeln och hoppas på bättring eller vad ska man göra ?

smile.gif
pejori
tveskjärtar!!!! dom äter och äter... mad.gif mad.gif
om du kan orka vet jag inte huh.gif
efter alla angrepp av tveskjärtar,,bladlus och spinn...så kastade jag ut mina. sad.gif sad.gif
kör med datura istället smile.gif
Psykofarmaka
CITAT (pejori @ 03-04-2005, 21:10)
tveskjärtar!!!! dom äter och äter... mad.gif mad.gif
om du kan orka vet jag inte huh.gif
efter alla angrepp av tveskjärtar,,bladlus och spinn...så kastade jag ut mina. sad.gif sad.gif
kör med datura istället smile.gif

Hrmmmmmmmm....fast tvestjärtar borde man väl se ??
pejori
dom smyger på dom nattetid dom dj....arna mad.gif mad.gif
Psykofarmaka
CITAT (pejori @ 04-04-2005, 13:09)
dom smyger på dom nattetid dom dj....arna mad.gif mad.gif

Bläääk......änglarna står ju i mitt sovrum......nu törs jag inte sova där lämgre, tänk om det kommer äckliga kryp och lägger ägg i mina öron wacko.gif mad.gif tongue.gif
Blomstertanten
CITAT
Bläääk......änglarna står ju i mitt sovrum......nu törs jag inte sova där lämgre, tänk om det kommer äckliga kryp och lägger ägg i mina öron  :wacko:  :angry:  :P

Är du säker på att det inte är du som äter på den i sömnen ? tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon