Full version: Hoya Thompsonii
Blomstertanten
På alla bilder jag hittar har den vita blommor , men knopparna på min ser röda ut unsure.gif

Eller finns det någon annan som har precis likadana blad ? blink.gif
Jag är ju helt bombsäker (nästan) på att det är en Thompsonii jag har ! sleep.gif
pejori
nix...thomsonii har helvita blommor smile.gif smile.gif
vänta tills blommorna slår ut får du se
Ina
Hur ser bladen ut? Ludna eller släta? Ljusgröna eller mörkgröna? Platta eller "kanotformade" eller vågiga i kanterna? Silverfläckiga eller helgröna?
Blomstertanten
Bladen ser ut så här och dom är "ludna" !
Ina
Bara undrade... du skrev "nästan"... wink.gif
Bilden du länkar till visar en thomsonii så är det en sån som den på bilden du har så har du en thomsonii.. smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Ina @ 03-04-2005, 23:14)
Bara undrade... du skrev "nästan"... wink.gif
Bilden du länkar till visar en thomsonii så är det en sån som den på bilden du har så har du en thomsonii.. smile.gif

Jag skrev ju det för att du inte skulle kunna reta mig om det visade sig att det inte var en Thomsonii , utan fanns någon som är väldigt lik den ! sleep.gif
Men jag kände mig 100 säker på att det är en sådan !
Ville bara gardera lite ! tongue.gif

Väntar med spänning på att knopparna ska slå ut så jag får se om dom verkligen är röda !
Nu är dom i alla fall det ! blink.gif
maimiti
Står den väldigt ljust? Knoppar kan faktiskt bli vad som som kan kallas "solbrända". Blommorna blir inte röda, men man kan se den röda brännan på baksidan av dem. Jag har sett det här fenomenet ex. på H. wallichii.

En annan fråga är hur stora knopparna är? Knoppar som stannar upp i utveckling blir ofta lite röd-bruna innan de torkar ihop helt och ramlar av...
Blomstertanten
Den står inte speciellt ljust.
Nu har knopparna ändrat färg , ser mer grönvita ut. Så blommorna blir trots allt vita verkar det som. tongue.gif
Väntar med spänning !

Slå ut nu då ! *pratar med Thomsoniin*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon