lena:-)
Hej på er!
Jag skall ner till Malmö nästa helg och tänkte ge mig ut på jakt efter pelargoner. Vart skall man åka då, finns det några roliga trädgårdscenter med lite udda sortiment?

svar till : Möt våren i Malmö biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Jag vet att Petab har en del. Om det sedan är udda exemplar vet jag inte...... wink.gif
Margaretha
Var idag på promenad i det vackra vårvädret till Trädgårdspaletten i Malmö och upptäckte då att de har ett i mina ögon stort antal fina sticklingar av både pelargoner och fuchsior. Många olika sorter och många sticklingar av varje.
Och väl märkta.

Om det är udda sorter kan jag inte bedöma, men där hängde en bok så att man skulle kunna titta efter hur de olika sticklingarna skulle komma att blomma.
Anki på Öland
Varför inte åka till Holgerssons om du vill ha Pelargoner.
Anki
Åh, pelargoner pelargoner......Jag håller på att odla fram ett nytt intresse.
Holgersons verkar lite långt borta efteersom jag sakll vara social och umgås med sonen också, det är ju därför som jag åker dit..... wink.gif
Jag läste om Sofiero..Maria du som bor i Helsingborg...är det öppet, finns det något där?

Svar till: Möt våren i Malmö biggrin.gif
Maria i Helsingborg
16 april öppnar de visst......*kan knappt vänta* rolleyes.gif
Men pelargoner........nja.....jag vet inte det.....
Någon annan?
Sofieros Blomster och trädgårdshandel

Här skriver dom om pelargoner ialla fall , och det verkar vara öppet från 1 april rolleyes.gif

wub.gif
Maria i Helsingborg
Där ser man! Bara att knalla dit. Happy hunting smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon