Hej!
Jag är på jakt efter en torkolla att torka kryddor i.
Har letat överallt men hittar ingen.
Den ska inte vara elektrisk.
Vet ni vart man kan köpa en?
/Mia_d
Är det en elektrisk tork du söker? Jag torkar svamp och eftersom jag torkar så få veckor/år så tycker jag att det är enklare att bygga en temporär tork, som inspiration kan man använda:
http://www.utsidan.se/mat/kokbok/tork.html
Dulcamara
04-04-2005, 10:13
Robygge har en jättebra liten ställning med brickor i bambu, fungerar jättebra om man inte torkar så mycket åt gången. Annars är det lätt att bygga egna ollor med en träram och förslagsvis myggnät i botten. Kan göras stapelbara. Jag använder mig också rätt mycket av den klassiska metoden små buketter av örter som torkas hängande upp och ned i ett vanligt rum, gärna i ett mörkare hörn. Man kan sätta krokar direkt i taket eller göra långa pinnar fulla med krokar som man kan sätta upp och ta ned efter behov.
Tack! Ska genast kontakta Robygge.
Jag ska ge den som present till min mamma så det blir nog bättre med en köpt variant än något som jag knåpat ihop själv.
Antagligen bättre med en större om man ska torka mycket, men dom små är så söta.
/Mia
Hur får man tag i Robygge?
Bambis vän
17-04-2005, 14:46
Robygge är butiken som finns på antroposofernas område i Ytterjärna, söder om Södertälje. Tror inte att Robygge-butiken har några torkställningar. Däremot vet jag att Nibble Handelsträdgård som ligger strax intill har det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.