Almabama
Hur förökar man mjölkbusken? Läste i en bok att växtsaften var tvungen att torka först men lyckades inte ändå. Kan det funka att sätta i vitmossa?
Ina
Det är bara att göra som du har gjort! Knipsa många skott, låt dem torka några dagar, sätt sedan ner dem i vanlig krukväxtjord.... det ska funka! Vad var det som blev fel? Torkade skotten? Ruttnade dom? huh.gif
Almabama
Tackar,tackar, så jag var inte ute och cyklade då... Jo, det började skrumpna lite väl mycket så jag gjorde om, sköljde tills växtsaften slutade rinna och satte i vitmossa och jag hoppas verkligen att det funkar för plantan jag tog från är tvärdöd... /Alma
Ina
Skulle det vara så att du misslyckas kan du bara höra av dig! Jag har en jättelik planta med rödspräckliga blad. Sen har jag med helgröna respektiva helröda blad också, men dom är inte så stora.
rolleyes.gif
Almabama
Vilken förtjusande trevlig människa du är! smile.gif Det var mycket snällt av dig, jag håller tummarna för att jag ska lyckas med projektet. Min har gröna blad och jag har inte sett någon med röda. Är de snygga?
Ina
Dom är helt underbara! Jag hinner inte fixa bild på den nu, men den sticker fram på bild nr. 7 i mitt album "Krukväxter". Man kan inte se hur hela växten ser ut , men du kan få ett hum om färgen i alla fall... rolleyes.gif

Jag kommer att vara borta i en vecka nu, men jag fixar lite bilder på alla tre sorterna när jag kommer hem! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon