Full version: Plant pins?
Anna!
Har i naturens anda vägrat tillgripa kemikalier för skadedjursbekämpning men erkänner mig nu besegrad av sköldlöss och spinn...

Hittade gamla "plant pins" hemma i ett skåp. Fungerar som provadopinnar men jag vet inte om de innehåller samma saker. Det står på dem att de inte kan användas på chilli bl a . Någon som vet om jag vågar använda dem till physalis, citrus och avokado? Hur är det med vanliga porvadopinnar? finns det växter som dör av dem?

Någon som vet....
noora
Provadopinnar har i alla fall inte ihjäl chili (jag vet en som har provat). Däremot är frågan om man vill äta av frukterna efteråt... Det står ju inget på förpackningen om hur giftigt det blir unsure.gif
Sulawesii
Står det att man inte kan använda dom till Chili, skulle jag inte använda dem till fruktplantor.
Jag vet inte heller hur det är med Provadon, men kan du inte maila företaget och fråga?
Provadopinnarna hjälper inte heller mot spinn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon