Full version: Vårblomning!
renate
Nu börja det blir lite färg i trädgården.Än så länge är det bara Krokus,Blåsippor och Snödroppar som blommar.Men de lyser upp trädgården.Nja de flersta Krokussar har rådjuren ätit upp nu.
Vårblomning
Betty
CITAT (renate @ 05-04-2005, 11:43)
Nu börja det blir lite färg i trädgården.

Blir så avundsjuk... Här uppe hos mig finns det bara två (2) färger i trädgården idag, grått upptill och vitt nertill. sad.gif
Men jag tröstar mig med att regnet får snön att smälta fortare...
1:a krokusen brukar visa sig kring mitten av april i min trädgård.
Tack för att du delar med dig av dina fina vårblomsbilder. smile.gif
amaira
Ja så fina vårbilder wub.gif . Ser så mysigt ut, "sammanhängande" och fint i sin helhet.
Läckert med så många snödroppar.

Här blommar det också lite här och var, men inga blåsippor än. Krokus, iris och snödroppar. Och påskliljor "fusk"-köpt.

Sorgligt på din fina randiga, "dumma" Bambi!
Jag brukar plocka på mig gamla fågelburar när det är grovsopor sleep.gif , och ha över såna där småsaker som jag är rädd om.
Framför rabatter intill huset sätter jag lite hönsnät under den kritiska tiden.
HAHA, då kommer dom inte åt tongue.gif !

Sen har jag ju min rådjursinhägnade (ut-hängnande) trädgårdsdel, där jag får härja fritt med vilka växter jag vill.
renate
CITAT (amaira @ 05-04-2005, 13:18)
Ja så fina vårbilder wub.gif . Ser så mysigt ut, "sammanhängande" och fint i sin helhet.
Läckert med så många snödroppar.

Här blommar det också lite här och var, men inga blåsippor än. Krokus, iris och snödroppar. Och påskliljor "fusk"-köpt.

Sorgligt på din fina randiga, "dumma" Bambi!
Jag brukar plocka på mig gamla fågelburar när det är grovsopor sleep.gif , och ha över såna där småsaker som jag är rädd om.
Framför rabatter intill huset sätter jag lite hönsnät under den kritiska tiden.
HAHA, då kommer dom inte åt tongue.gif !

Sen har jag ju min rådjursinhägnade (ut-hängnande) trädgårdsdel, där jag får härja fritt med vilka växter jag vill.

På den rabatten med gula Krokusar har jag ett kompostgaller,det skulle jag ställt framför den lilla rabatten med,men nu är det för sent.Det finns en del Krokusar kvar. rolleyes.gif
*Felix matte*
Såååå avis jag blir... men hoppas samtidigt att alla krokuslökar vi fick ner i jorden i höstas, ska komma upp och blomma.
Fina bilder som vanligt Renate wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon