Ullet
det här med att älska jorden o dess innevånare! biggrin.gif Tiotalet pelargoner har fått ny jord, Black Appelblossom, Black Intensive Red och en Blueberry Ripple, snart kommer sticklingarna från Rockdala. *längtar*

Echinaea "Double Decker" omskolad, petuniorna likaså. Trist bara att "Pearly Wave" bara kom upp en enda liten stackare, nåja, jag får fylla ut med ngt annat till det mörkt purpurlila.
Nu ska resterande frön i jorden o jag pusta ut lite, magen är tämligen i vägen, varför ställer man till det så här för sig? *skakar på huvudet* biggrin.gif wub.gif I morgon kommer svärmor o hjälper till med att prickla mer plantor, har väl ett hundratal pionvallmosar som ska i kruka, var ska dom rymmas? Kärt besvär iofs men ändå... var ska jag placera dom?
Airamya
Det finns lite plats kvar här hos mig... wink.gif tongue.gif laugh.gif
Sulawesii
Visst är det jobbigt! För min del blev det lite mycket nu, eftersom jag har massor av inneväxter (har alltid frösådder på gång av dessa) och sen ska man helt plötsligt ha tid för frösådder av sommarblommor, omskolning av dessa osv..... Kände för att slänga allt åt skogen förut idag.... Tack och lov gick känslan över.
Det är jobbigt, men man får ju valuta för slitet så småningom. smile.gif
Ullet
Ja, det är kul, mindre kul när man är mitt uppe i det och inser att jorden tar strax slut och det är 4 mil in till närmaste Granngård(en) för att handla mer. Då är det lindrigt skojigt. sleep.gif
Jag ska diska krukor hela dagen idag och skola ut mer, börjar vara dags för växthuset men jag har bara ett element där så jag vet inte hur bra temp jag kan hålla därinne. Viktigt sånt därn't alltså.... wink.gif

JAg kan också känna för att hiva det ut ur fönstret men det brukar ge med sig när man andats och tagit en paus från jobbet, det tristaste är ju att städa upp allt efter sig, min familj gillar inte jord i maten, förstår inte hur kinkiga dom är? blink.gif
Ewa L
CITAT (Ullet @ 06-04-2005, 06:56)
JAg kan också känna för att hiva det ut ur fönstret men det brukar ge med sig när man andats och tagit en paus från jobbet, det tristaste är ju att städa upp allt efter sig, min familj gillar inte jord i maten, förstår inte hur kinkiga dom är?  :blink:

Jag inser mer och mer hur bra jag har det som har ett helt extrakök till detta. Massor av skåp att ställa krukor och olika jord i. En diskbänk jag inte ens behöver torka av mellan varven, eftersom den inte används till något annat för tillfället. När jag tröttnar och blir hungrig kan jag bara stänga dörren och gå ner till det rena (nåja unsure.gif ) köket, åtminstone utan jord i maten. tongue.gif
Ullet
Fast samtidigt, är inte stenåldersmat på tapeten nu? Kanske dom inte var så noga med att skrapa bort jorden så varför ska mina vara så nogräknade då? 'ser purken ut* Lite bakterier har väl ingen dött av? *hoppas inte* wink.gif Jag har ett extra kök men det sitter ihop med äldste sonens rum så jag kan inte slabba hur mkt som helst där heller. *beklagar* Man kan äta i jordkojor också! *övertygad* (inbillar mig iaf
unsure.gif )
kerstin z5-6
ULLET! Lökarna har genomdrivit att Burträsk järnhandel ska föra hasselfors proffsjord -vilken nu har inkommit -gå inte över ån efter jord laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sylvia
Va bra!! Själv är jag på jakt efter Hasselfros R-dress, men har itne lyckats hitta det ännu.... måste ju finnas någonstans i Gbg...
Ullet
Underbart!Då ska jag dit o handla! *klär på mig* wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon